Re: komputery:routery?

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 21 May 1996 - 14:09:09 MET DST

Maciek Uhlig (muhlig_at_helios.cto.us.edu.pl) wrote:
: Ciekawi mnie, jakie sa w naszym polskim Internecie proporcje komputerow i
: routerow. Czy ktos moze ma pomysl, jak to oszacowac?

traceroute do wszystkich polskich numerkow IP, i zliczyc
ilosc komputerow tudziez routerow.

A tak na oko: w naszej uczelnii, i byc moze w calym Wroclawiu,
przyjelismy sobie podmaske 255.255.255.224. Wypada 30 kart na podsiec
[co jest mniej wiecej maksymalna iloscia na kabel]. Podsiec
musi byc przylaczona do routera, z tym, ze router moze obslugiwac kilka
podsieci. Szacowalbyl ~100 komputerow na router w wiekszych osrodkach.

Nie wiem tylko jak wybrniesz z klopotu, ze nasz router to przy okazji
server Novell...

Jarek.