Re: komputery:routery?

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Tue 21 May 1996 - 14:58:34 MET DST

Dnia 21 May 96 o godz. 14:25, Jarek Lis napisal(a):

> Maciek Uhlig (muhlig_at_helios.cto.us.edu.pl) wrote:
> : Ciekawi mnie, jakie sa w naszym polskim Internecie proporcje komputerow i
> : routerow. Czy ktos moze ma pomysl, jak to oszacowac?
>
> traceroute do wszystkich polskich numerkow IP, i zliczyc
> ilosc komputerow tudziez routerow.
>
> A tak na oko: w naszej uczelnii, i byc moze w calym Wroclawiu,
> przyjelismy sobie podmaske 255.255.255.224. Wypada 30 kart na podsiec
> [co jest mniej wiecej maksymalna iloscia na kabel]. Podsiec
> musi byc przylaczona do routera, z tym, ze router moze obslugiwac kilka
> [...]
Toz wlasnie o to (czy tez nie o to Mackowi chodzilo).
Nie chodzilo mu o ilosc komputerkow "koncowych" w stosunku do tych "po
drodze", co sugeruja Twoje rozwazania na temat masek i traceroute.
Chodzilo mu o to ile jest *specjalizowanych* routerow, tzn. Cisco itp., w
stosunku do komputerow spelniajacych role routerow, czyli takich jak ten Twoj
serwer. Tak przynajmniej ja to zrozumialem.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl