Re: A ja o polskich literkach...

Autor: Jasiu Barczynski (jasiu_at_mif.pg.gda.pl)
Data: Thu 09 May 1996 - 10:49:57 MET DST

Tomasz Kosinski (tomkos_at_infoservice.com.pl) wrote:
: Serwerowe skrypty konwersyjne niestety nie zalatwiaja problemu danych z form.
: Czy ma ktos jakis pomysl co robic z tym - forme wysylamy w ISO a odpowiedz
: dostajemy 1250 (albo na odwrot).

Czolem

Przekonuje mnie to coraz bardziej, ze BLEDEM jest konfigurowanie serwerow
www z przekodowywaniem stron. Spowoduje to tylko utrwalenie stanu
istniejacego, ktory jest patologia.

Chyba trzeba wszystko wysylac w sposob cywilizowany (czyli mime, ISO, RFC,
itp, itd). Jak to wysweitli komputr klienta, to jego prywatna sprawa
(komputra, klienta w znaczeniu aplikacji, a nie uzytkownika - uwaga dla
tych, ktorzy "klient" odnosza zawsze do siebie). Zamiast przekodowywania
kodow dodac link, ktory do autorow przegladarek wysyla list "my chcemy
polskich liter ... !!!". W koncu ISO to nie tylko Polska, ale i Grecja,
Turcja, a i po rosyjsku mozna napisac. Element wiekszej calosci i to
my musimy sie do niego dopasowac. Co do tego nie mam watpliwosci.

        Jasiu Barczynski

PS. Czy istnieje wersja TAGa na Unixa z ISO? Jezeli tak, to po co nam
    MycroSzoft? :-)