Re: A ja o polskich literkach...

Autor: Piotr Karocki (yskarock_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Wed 08 May 1996 - 10:14:00 MET DST

Krzysztof Halasa wrote:
> : Zrodlo: log dostepu do Cyfronetowego WWW, dostepny pod
> : http://www.cyf-kr.edu.pl/stats/short.agents.html
> : Wynika z niego, ze 65% to Win, 23% to XWin, 3% to Mac. Brakujace procenty jestem sklonny
> : przypisac Win - browsery XWin porzadniej sie przedstawiaja... Probka istotna statystycznie,
> : bo jest to z 7 milionow 275 tysiecy 136 entries w logu
>
> Z tego ja najwyzej wywnioskowalbym, ze w Cyfronecie jest duzo PCtow
> (ruch lokalny). Poza tym bardzo duzo ludzi (naprawde, moze tego nie widac)
> uzywa np. takich wynalazkow jak lynx.
W Cyfronecie jest JEDEN komputer PC. Nikt go nie uzywa do chodzenia po WWW. W
dodatku, o ile mi wiadomo, access log filtruje dostep z Cyfronetu.

> : Zakladam tez, ze Internet to przede wszystkim WWW.
> Ale tak daleko to bym jednak nie poszedl. Dla mnie Internet to zawsze byla
> przede wszystkim poczta.
to po co potrzebne sa lacza, czemu sie one zatykaja ciagle, jesli Internet to tylko
poczta? czy moze wlasnie przez poczte zakladane sa lacza 1Gb w USA?

> Ciekawe :) W mojej sieci - Novell - wszyscy maja konta z MS-Windows etc,
> a zapewne oddaliby je w zamian za konto na malenkim Linux'ie - P60.
> Moze to kwestia mody...
Unix dla Unixa czy moze z Unixa masz Internet a z Novella nie?

> : zwlaszcza, ze on raczej koresponduje z innym uzytkownikiem niz administratorem, a wiec
> : adresat moze odczytac dokument wrzucony przez mailera automagicznie do Worda.
>
> Z tym ze tak na 50% adresat nie bedzie w stanie tego odczytac :)
wg mnie na 90% bedzie mogl, ale to kwestia szacowania ilosci i typow komputerow w
sieci.

> i wcale _nie_ uwazam ze edytor NC _dowolna_wersja, lub jakikolwiek inny,
> ktorego sobie moge uruchomic z NC/Windosa itp moze byc w ogole z emacsem
> porownywany.
kwestia gustu

> Ale rynek uzywajacy ISO to na szczescie nie tylko PL :)
ale rynek majacy problemy z kodowaniem znakow narodowych to wlasnie PL. i problemy
maja tylko uzytkownicy w PL. wiec rynek, ktory moglby wymusic zmiany to wlasnie rynek
zbytu w PL.

--
Piotr Karocki,
mirror maintainer,