Re: Jak to zinterpretowac ?

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Tue 07 May 1996 - 18:51:55 MET DST

Dnia 7 May 96 o godz. 18:44, Krzysztof Halasa napisal(a):

> Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl) wrote:
>
> : Po pierwsze, nie wyzywaj sie na Mariuszu, bo nie on ten cennik wymyslal.
> : Nie podobaja ci sie oplaty za ruch (bo komu by sie podobaly?), to napisz do
> : Hofmokla. Jest taki adres specjalnie po to ustawiony, zeby wysylac do NASKu
> : protesty przeciwko oplatom za ruch: protest_at_uci.agh.edu.pl. Napisz tam i nie
> : zoladkuj sie tutaj.
>
> Myslisz ze te protesty sa kierowane w NASKu w miejsce inne niz /dev/null ???
A takie zoladkowanie sie na liscie, i to na czlowieka, ktory akurat temu
cennikowi nie jest winny, to niby jest skuteczniejsze?
Zas co do /dev/null, to Maciek Uhlig widzial osobiscie cala ksiazeczke z
wydrukowanymi protestami, ktora zrobiono w NASKu. Inna sprawa, czy cos
zrobiono wiecej poza wydrukowaniem i oprawieniem... ;-> Ale w kazdym razie
nie calkiem jest to /dev/null... ;->

> Za lacze 160 kbps moge zaplacic miesiecznie:
> - (usluga II - wariant I) 4800 zl + oplata za ruch powyzej 1000 JP
> - (usluga II - wariant II) 25600 zl - max 35% w przypadku b. malego ruchu
> - (usluga III) 750 zl + oplata za ruch powyzej 125 JP
>
> wiec nie smuc dluzej na temat tego drugiego wariantu cennika, chyba ze
> uwazasz ze oplata 256 MILIONOW STARYCH ZL miesiecznie za lacze 160 kbps
> jest wlasciwa - w takim przypadku nasz Palac chetnie przyjmie darowizne.

W Warszawie to rzeczywiscie jest szczegolna sytuacja, z tego wzgledu ze
WARMAN jest wlasnoscia NASKu, czyli tym samym abonenci sa przylaczeni
bezposrednio do NASKu. Gdybys byl np. w Krakowie (Poznaniu, Lodzi etc.), to
bylbys przylaczony do tamtejszego MANu, a dopiero on jest abonentem NASKu.
Zadne kierownictwo MANu bedace przy zdrowych zmyslach nie wybierze wariantu
I. Wysoka rzeczywiscie oplata w wariancie II za lacze do NASKu, jak
rozlozy sie na wszystkich abonentow MANu, staje sie calkiem rozsadna...
A co do Warszawy: w Warszawie jest kupe innych providerow. W tym co
najmniej kilku z licencjami operatorskimi, ktorzy mogliby Cie podlaczyc
laczem stalym. Na ogol sa tansi od NASKu. I z tego co wiem wiekszosc raczej
nie liczy za ruch.
Moze zastanowcie sie nad zmiana providera... placicie sami za siebie, wiec
nie jestescie "przypisani" do NASKu, tak jak srodowisko akademickie...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl