Re: A ja o polskich literkach...

Autor: Piotr Karocki (yskarock_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Mon 06 May 1996 - 15:52:19 MET DST

Jaroslaw Strzalkowski wrote:
> Strony "komercji" sa takie, jak im sie to zasugeruje. Jesli w Cyfronecie
> sugerujecie im kreowanie nowego "standardu", to zaakceptuja, ale wina
> spada na Was.
my nic nie sugerujemy. i piszac 'komercja' nie mialem na mysli wcale tych
stron, ktore pojawiaja sie w Cyfronecie.
mialem okazje dzis rozmawiac o tworzeniu www w pewnym, dosc duzym, miejscu.
zaproponowalem konfiguracje sprzetowo-programowa. pytam sie o polskie litery.
odpowiedz padla taka: 'tylko i wylacznie WIndows. zadnych konwerterow ani
tp.'. bylo to powiedziane tak stanowczo, ze nawet nie proponowalem konwersji w
locie na wybranu standard.
i wlasnie to mialem na mysli piszac 'komercja'.

> : Owszem, mamy np. wlasna norme okreslajaca rozklad klawiszy. Ile osob z
> : niej korzysta?
> Lepiej powiedz ile osob chcialoby korzystac, ale nie moze - pamietam jak
> ktos kiedys na newsach plakal, ze nie moze wykorzystac na komputerze
> swoich umiejetnosci maszynopisania dziesiecioma palcami, bo klawiatura
> "maszynistki" we wdowsach ma sie nijak do tej z maszyny do pisania.
a ja pamietam, jak sie wsciekalem, ze w DOS standardem polskiej klawiatury
byla tylko maszynistki, i nie mozna bylo nic napisac.

> Nie tylko MS ustala standardy. MS mial szanse wejscia przebojem do swiata
MS nie ustala standardow (chyba ze masz na mysli WOSA (roznorodne API)).
on je narzuca :)

> szans. Ale Bill Gates przeoczyl tworzacy sie rynek i teraz to Microsoft musi
> akceptowac standardy wymyslone przez innych.
zobaczysz za rok kto do kogo sie dostosuje. wg mnie to ISO dopasuje sie do MS
(czy tez po prostu CP1250 etc. dopisze do zestawu swoich kodowan). i naprawde
nie twierdze, ze tak bedzie lepiej czy gorzej; po prostu wydaje mi sie, ze tak
bedzie. tyle.

--
Piotr Karocki,
mirror maintainer,