Re: A ja o polskich literkach...

Autor: Artur Czechowski (arturcz_at_student.uci.agh.edu.pl)
Data: Wed 01 May 1996 - 23:36:00 MET DST

Slawomir Witold Gorniak (toja_at_tele.pw.edu.pl) wrote:
: A mozna wiedziec - po co to ? :-0 W koncu kazdy stosuje swoj wlasny system
: i po co ciagle ustalac standardy na sile ? A na pierwszej stronie kazdego
Wlasnie po to, zeby mozna bylo bez wiekszych problemow przejsc z serwera
na serwer z zachowaniem kodowania standardu polskich literek. Ja osobiscie
uwazam, ze ustalenie standardu zapisu przekodowywania polskich literek
bedzie ulawieniem przy tworzeniu stron WWW. A juz na pewno dla mnie.
Lecz sadze, ze to mimo wszystko jest rozwiazanie zastepcze.
Dlaczego ? Dlatego, ze wciaz nie ma obowiazujego standardu. Jak ktos ju to
wczesniej zauwazyl standard ma to do siebie, ze jest tylko jeden.
Z tego co mi wiadomo sa dopuszczone dwa sposoby kodowania polskich literek:
ISO-Latin-2 w zastosowaniach sieciowych oraz CP852 w zastosowaniach biurowych.
Jezeli sie myle, to niech ktos kompetentny mnie poprawi.
Ale do czego zmierzam... Uwazam, ze nieistotne jest jakich polskich znaczkow
ktos uzywa u siebie - istotne jest to, aby na zewnatrz byl to STANDARD.
Nie bede tutaj uprawial reklamy (a w pewnych kregach antyreklamy),
ale ostatnio trafilem na serwer WWW gdzie polskie literki sa w standardzie
Windowsow i innych na razie nie bedzie - moze pozniej...
No comments...
To tyle mojego marudzenia - pozdrawiam

--
-- Artur 'Czesiu' Czechowski - vi user         arturcz_at_student.uci.agh.edu.pl
-- http://student.uci.agh.edu.pl/~arturcz/                 finger for PGP key