Re: Banki & komputery

Autor: Marek Jedlinski (marekjed_at_interkom.magnum.lodz.pl)
Data: Wed 10 Apr 1996 - 00:44:42 MET DST

On 9 Apr 1996, Michal Jankowski wrote:

> Wybaczcie, ze nie na temat...
>
> Jak dlugo jeszcze bede musial wypisywac CZEK, zeby cos podjac z
> WLASNEGO konta w banku? Czy naprawde nikt w zadnym banku w III RP nie
> wie, do czego maja sluzyc czeki?
>
> MJ

Aa, to juz zalezy w *jakim* banku. W PBG na przyklad wplaty i wyplaty
dokonywane sa bez czeku, a dane nt stanu konta natychmiast wprowadzane
do bazy (przynajmniej tak to wyglada z mojego punktu widzenia, tj.
klienta).

Za to mam inne pytanie: kiedy bedzie mozna LATWO przesylac USD za
granice (np na konto amerykanskiej firmy wysylkowej, gdybym,
powiedzmy, chcial zamowic ksiazki) majac tylko konto zlotowkowe?
Bo na razie tego sie nie da zrobic, a zakladanie konta walutowego
po to tylko, zeby wyslac komus $20 raczej nie ma sensu. (Korzystam
z wielu programow shareware -- niektore sa doskonale i nawet bym
wysuplal te, z reguly, kilka(-nascie) dolarow, zeby otrzymac
pelna albo nowsza wersje -- tylko JAK wyslac to do USA, jesli nie
w gotowce, a bank nie potrafi wziac zlotowek z mojego konta,
przeliczyc na dolary i wyslac? Zaden, o ile wiem. Kompletny
idiotyzm.)

Bede wdzieczny za wskazowki.

Marek Jedlinski
<marekjed_at_krysia.uni.lodz.pl>

--
My split personality is splitter than yours.
                 ==><==