Re: w3cache and security

Autor: Jaroslaw Strzalkowski (js_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Thu 14 Mar 1996 - 15:01:17 MET

Michal Jankowski (Michal.Jankowski_at_fuw.edu.pl) wrote:
: Widze same sprzecznosci. Ale sie zly zrobilem, jak na swoje uwagi
: slysze odpowiedzi w stylu 'zly administator'

oj, joj. mam Cie przeprosic? Przeciez osoba o Twoim doswiadczeniu nie
powinna miec watpliwosci co do tego ze jest dobrym administratorem.
Ja tez nic takiego nie sugerowalem, a tylko szybko odpowiedzialem na Twoj
zarzut. Nie obrazaj sie. prosze.

: Jaroslaw> Bo przeciez Wojtek juz tutaj wyjasnial co oznacza te 20% (to
: Jaroslaw> jest dla cache wyzszego poziomu przy niewielkim ruchu - dla
: Jaroslaw> cache nizszych wspolczynnik trafien juz obecnie wynosi
: Jaroslaw> niemal 50%. Roznica wynosi z faktu, ze do cache wyzszego
: Jaroslaw> poziomu trafiaja tylko te zadania, z ktorymi cache nizszego
: Jaroslaw> poziomu sobie nie radzi - a wiec te bardziej egzotyczne).

: No moze i tak. Ale, jesli ja dobrze rozumiem, ze to dziala tak, ze
: jak, przykladowo, kasza na Politechnice Krakowskiej czegos nie ma, to
: pyta kasze w AGH, ta pyta w ICM, ta dopiero pyta u zrodla? Toz to
: przeciez musi spowodowac duze opoznienia w ladowaniu dokumentow, zeby
: nie wiem co... I ile dodatkowego ruchu w pewnych miejscach sieci 8-)

Nie. PK i AGH sa sasiadami - odpytuja sie nawzajem czy przypadkiem juz nie
maja danego dokumentu, ale przekazywanie samego pobrania odbywa sie w gore
drzewa - parentem dla obydwu (a wlasniwie 3 - PK ma 2) serwerow jest ICM.
Dodatkowego ruchu nie bedzie (z dokladnoscia do ruchu na WARMANie - z
routera do ICM i spowrotem), gdyz siec serwerow cache odwzorowuje
strukture sieci fizycznej. Nie musisz sie tez przejmowac zbyt dlugimi
lancuchami posrednikow - chocby ze wzgledu na wskazany efekt grupowania
pobran w gorze drzewa, drzewo cache powinno byc niskie.

: Jaroslaw> Moze wiec, zeby nie mieszac w glowach biednym uzytkownikom
: Jaroslaw> przeniesc sie na liste cached-admins_at_usk.pk.edu.pl

: Nie, dziekuje. Mozemy sie przeniesc na pl.comp.www, ale do zadnej
: listy mailowej wolalbym sie nie zapisywac.

Jak sobie winszujesz.

--
Jaroslaw Strzalkowski, Uczelniane Centrum Informatyki AGH, Krakow