Re: w3cache

Autor: Zbigniew Zych (zych_at_pp.net.pl)
Data: Sun 10 Mar 1996 - 23:17:12 MET

Michal Jankowski (Michal.Jankowski_at_fuw.edu.pl) wrote:
: >>>>> "Wojtek" == Wojtek Sylwestrzak <wojsyl_at_icm.edu.pl> writes:
: Zgadzam sie, ze w przypadku tego, co nazywamy 'www cache', takie
: podejscie moze byc malo praktyczne. Ale uwazam, ze podejscie takie,
: o jakim mowilem juz kilkakrotnie, powinno dzialac bez porownania
: lepiej od tego, co daje harvest.

Masz racje. Harvest daje malo... Ale i tak jest uzyteczny..
Wez taki przyklad:
  mam lacze 14.4, a na sali siedzi mi np. 5 uczniow.
Jeden z nich wlazi na np. strone Playboya, i sie wydziera na cale gardlo
"WOW! Patrzcie co znalazlem!!" po czym reszta zaczyna sciagac to samo!
Bo tez chca...

Bez harvesta - kazdy sciaga na nowo - chociaz to samo...
Z harvestem - nastepni dostaja odpowiedz juz z cache'a.
Oczywiscie pozostaje kwestia TTL...

Dodatkowo kolejna wersja harvesta juz ma sprawdzac If-modified-since..

Zbigniew Zych

--
PGP finger: zych_at_sol.pp.net.pl