netykieta i co jeszcze?

Autor: Zbigniew Zych (zych_at_pp.net.pl)
Data: Thu 07 Mar 1996 - 06:48:56 MET

Hej...

  Przychodzi klient... Chce wykupic dostep do Internetu... Jest
kompletnie zielony... Dostaje jakies programy... Jesli sie sam upora
z konfiguracja - zaczyna buszowac...

I zaczyna sie problem - albo obawia sie, jak tu zaczac i jak wejsc
w to srodowisko, albo (w zaleznosci od temperamentu) uzywac sobie
do woli...

Przydaloby sie moim zdaniem, skompletowac jakis zestaw dokumentow
dla poczatkujacego:
  1. podstawowy opis podstawowych uslug (email, ftp, irc, www, news...)
  2. netykieta
  3. Jakas wersja PZS? A moze taki generalnie "Maly przewodnik sieciowy"?
  4. chwyty i sztuczki - czyli np. po co mi w3cache? etc...

Musi to byc na tyle krotkie, by nie zastraszalo objetoscia. by sie dalo
przeczytac w godzine-dwie? Byc moze z odnosnikami do bardziej szczegolowych
opisow. OCZYWISCIE po polsku...

Znalazlem np. na www.cto.us.edu.pl Elementarz Internetu - Czy M. Uhlig
zgadza sie wykorzystywac go do takich celow? (rozdawany za darmo)

Ale to tylko jeden z elementow takiego zestawu... A moze sa gdzies juz
zrobione inne dokumenty? Moze by tak poskladac to do "kupy" ?

Jesli wiesz gdzie cos ciekawego lezy, lub chcesz pomoc:
pisz do mnie, prosze z Subjectem: elementarz.

Postaram sie cos z tym zrobic...

Zbigniew Zych

--
PGP finger: zych_at_sol.pp.net.pl