Re: Patent na "online"?

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 29 Feb 1996 - 18:32:13 MET

pekasz_at_amedec.amg.gda.pl (Piotr Kasztelowicz) wrote:
>Witam, Rzecznik Prasowy Okregowej Izby Lekarskiej w Lublinie
>poinformowal, ze The Polished Group Ltd. Krakow zmusila
>Okregowa Izbe Lekarska w Lublinie do usuniecia slow 'online'
>i 'on-line' twierdzac, ze posiadaja wylacznosc ( patent)
>na znaki o brzmieniu 'online'.

ze tak powiem, niech na szczaw spadaja. skoro chca, niech do sadu
podadza:

firme OKI (producent drukarek)
firme HewlettPackard (producent drukarek i komputerow)
praktycznie wszystkich producentow modemow
producentow streamerow
producentow faxow i telefaksow
- // - akcesorii do transmisji swiatlowodowych

ciekawe czy z kimkolwiek by wygrali.

nie chce mi sie dalej wymyslac :) wiec na tym poprzestane.

>Osobiscie uwazam, ze okreslenie 'online' jest powszechnie
>przyjetym okresleniem na intenetowe bazy dostepne bezposrednio
>np. poprzez WWW i spotykane powszechnie w internecie-
>np. Dermatology Journal Online itp.

Ternet online :)))))

>W zwiazku z tym okreslenie takie nie spelnia kryteriow do
>przyznania na nie patentu - czyli wylacznosci poslugiwania sie.
>
>Uprzjmie prosze o Wasze uwagi w tej sprawie, bede zobowiazny, jesli
>przeslecie swoje zdanie na ten temat.
>
>Piotr

uslugi sieciowe, w tym serwis www mozna potraktowac jak medium
transmisyjne. rownie dobrze moge wypuscic gazete z tytulem "wiadomosci online"
i nikt mi nie ma prawa tego zabronic. podobnie istnieje cnn online ,
ktory przedstawia wiadomosci tak szybko, jak szybko zdaza je opracowac
do formy strawnej dla sluchacza. serwis www takze mozna modyfikowac
na bierzaco, wiec slowo online w wielu przypadkach jest jak najbardziej
uzasadnione. (np. prezentowanie archiwum listy dyskusyjnej na www, ktore
to archiwum jest uzupelniane na bierzaco).