Re: Jezyczek polski

Autor: Karol Pilorz (pilorz_at_hermes.umcs.lublin.pl)
Data: Sun 25 Feb 1996 - 16:57:31 MET

RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl (Jaroslaw Rafa) wrote:

[ciach]

>pisac tak, aby mogl cie przeczytac *kazdy*. Nawet ten za wielka woda,
>pracujacy na archaicznym terminalu znakowym z zielonym monitorem, bez zadnych
>polskich (czy innych nielacinskich) liter.
>Pozdrowienia,
> Jaroslaw Rafa
> raj_at_inf.wsp.krakow.pl

Nie sledzilem tej dyskusji od poczatku, ale nikt nie wypowiadal sie o
pomysle prof. Turskiego (chyba, b.dawno to bylo) stosowania tyldy.
a~ zamiast "a" z ogonkiem itp. Jezeli "z" z kropka bedzie sie pisalo jako
z~~ to nawet mamy zapewnione sortowanie wyrazow przez angielskojezyczne
programy zgodnie z polskim alfabetem. Uzywalem tego w zamierzchlych
czasach w bazach danych. Trzeba bylo tylko wydruki inteligentnie
poprawiac by sie tabelki nie rozlazily.
Przydaje sie takze jak trzeba wyeksportowac polski text jako ASCII.

Moz~~e sie~ tego nie czyta najwygodniej, ale nie jest to specjalnie
ucia~z~~liwe, a jednoznaczne jest jak najbardziej.

Gorzej z pisaniem, ale od czego sa programy do konwertowania?
Wydaje mi sie, ze w ten sposob mozna by przesylac listy, a wiekszosc
uzytkownikow i tak by tego nie musiala widziec, odgrodzona programami
pocztowymi dokonujacymi konwersji.
Co na to fachowcy od ogonkow?
Karol

     |                     dr Karol Pilorz                          |
     | Zaklad Fizyki Chemicznej ( Chemical Physics Dept.)           |
     | Wydzial Chemii UMCS      ( Chemical Faculty, MCS University) |
     |    pl. M.Curie-Sklodowskiej 3, 20-031 Lublin, POLAND,        |
     |          fax: (48-81) 33348, 33669; tel. 375671              |