Re: A propos HTMLu

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_iopan.gda.pl)
Data: Thu 08 Feb 1996 - 13:13:26 MET

Jaroslaw Rafa wrote:

> Moim zdaniem tworzysz sztuczny problem. Ignorowac! Przeciez chyba w
> zalozeniach HTMLa tkwi, ze atrybuty mniej znaczace sie ignoruje. Naglowki od
> <H3> az do <H6> w trybie znakowym np. w lynxie moga wygladac wszystkie tak
> samo, i czy ktos sie buntuje przeciwko temu? <FONT SIZE> czy <COLOR> w
> zalozeniu sluza *efektowi estetycznemu*, *nie* uwypuklaniu znaczenia
> poszczegolnych partii tekstu - od tego jest np. wspomniany <STRONG>. Jak
> konwertujesz do Braille'a czy syntezatora mowy, to i tak efekt estetyczny juz
> jest poza dyskusja, a wiec mozesz te tagi smialo zignorowac.

Powiem wiecej: przy konwersji do syntezatora mowy chyba jedynymi komendami HTML,
ktore dadza sie zaimplementowac sa: <h#> - czytaj glosniej ciszej i <small> - mow
szeptem.

Do Braille'a tez da sie przetlumaczyc najwyzej pare najprostszych komend: <p>,<hr>,
moze tabelke. Ale czego to wlasciwie dowodzi? Krytyka Grzegorza IMHO zupelnie
nietrafiona. Gdyby isc dalej tym tokiem rozumowania nalezaloby potepic w ogole
kolor w systemach operacyjnych i programach a w szczegolnosci kolorowe monitory.
A po co dzwiek w komputerach: przeciez ktos moze byc po prostu gluchy ;-))))

Moze Grzegorzu jestes po prostu niepoprawnym konserwatysta?

--
Jacek Piskozub
	Institute of Oceanology PAS, Sopot, Poland