Re: A propos HTMLu

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Wed 07 Feb 1996 - 17:54:46 MET

> From: Grzesiek Staniak <gstaniak_at_golem.umcs.lublin.pl>

> No, nie powiem nie. Frames w zasadzie to moze byc sensowny pomysl,
> i zostal zgloszony jako draft w formie DTD, ale juz np. FONT SIZE,
> COLOR... A jesli jestem daltonista? A jesli konwertuje strony przez
> ICADD do Braille'a? A jesli chce je wrzucic do syntezatora mowy?
> STRONG daje sie przelozyc na kazdy z tych sposobow, COLOR juz raczej
> nie.
Moim zdaniem tworzysz sztuczny problem. Ignorowac! Przeciez chyba w
zalozeniach HTMLa tkwi, ze atrybuty mniej znaczace sie ignoruje. Naglowki od
<H3> az do <H6> w trybie znakowym np. w lynxie moga wygladac wszystkie tak
samo, i czy ktos sie buntuje przeciwko temu? <FONT SIZE> czy <COLOR> w
zalozeniu sluza *efektowi estetycznemu*, *nie* uwypuklaniu znaczenia
poszczegolnych partii tekstu - od tego jest np. wspomniany <STRONG>. Jak
konwertujesz do Braille'a czy syntezatora mowy, to i tak efekt estetyczny juz
jest poza dyskusja, a wiec mozesz te tagi smialo zignorowac.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl