Netscape 2.0

Autor: Rachowiak P. (rachp_at_hum.amu.edu.pl)
Data: Mon 05 Feb 1996 - 15:13:04 MET

Zachecony jednym z ostatnio czytanych artykulow
zainstalowalem Netscape'a 2.0 i nie omieszkalem sprawdzic,
jak sie maja do rzeczywistosci doniesienia o obsludze poczty
przez ten program. Pierwsze wrazenie bardzo pozytywne, ale
gdy wykonalem pare prob ogarnely mnie watpliwosci. Co jest
ich przyczyna:

Od czasu, gdy tylko zaczalem korzystac z Windowsowych
programow do obslugi Internetu zmora byly dla mnie
wszelkiego rodzaju attachmenty. Nie wspomne juz, co sie
dzialo podczas prob wymiany plikow binarnych wysylanych z
uzywanej przeze mnie wowczas Eudory 1.5.2 - albo ja nie
moglem ich odebrac, albo moj odbiorca (korzystajacy z softu
Microsoftu) mial takie same klopoty. Cale szczescie, ze
natknalem sie na Pegasus Mail, ktory stal sie moim ulubionym
"listowym" - od tego z kolei czasu moje klopoty skonczyly
sie definitywnie; pozostal mi za to zwyczaj sprawdzania na
attachmentach zgodnosci oprogramowania przed rozwinieciem
szerszej korespondencji.

Wrocmy jednak do nowego Netscape'a - wlasnie przesylanie
attachmentow jest jego slaba strona: Pegasus Mail nie jest w
stanie ich odczytac (pomimo jego uniwersalnosci), a w tresci
przesylki nie ma ani slowa o typie przesylanego pliku - no
nie, przepraszam, jezeli moj korespondent zaznaczy w mailu,
jaki plik przesyla, to moge go zawsze odpowiednio zapisac na
dysku i potem odczytac. Tyle tylko, ze Netscape (w
przeciwienstwie do prostej Eudory oraz wdziecznego Pegasusa)
nigdzie sam nie podaje informacji o podpietym pliku (z
Pegasusa moge go bez problemu zobaczyc bez zapisywania albo
zrobic z nim, co mi sie tylko spodoba). Stad moje pytania:
czy jest na to rada?, czy raczej nalezy do obslugi poczty
pozostac przy Pegasus Mail (nawiasem mowiac zapowiadana jest
wersja 2.25 z wyborem sygnatur - jak w FreeAgencie)?

Innym mankamentem jest koniecznosc zapisania w Netscape Mail
podpietego pliku - bez tego, jak sie wydaje, nie mozna go
odczytac (i tutaj klania sie Pegasus). Czy z tym mozna cos
zrobic?

Pytanie ostatnie jest znacznie prostsze: czy wzorem Pegasus
Mail mozna Netscape 2.0 przystosować do pracy w multiuser ?
- szkoda instalowac calego Netscape'a tyle razy, ile jest
osob korzystajacych z niego dla obslugi wlasnych kont.

Czy jest ktos w tym biegly?

P. Rachowiak

       dr Przemyslaw Rachowiak, e-mail: rachp_at_hum.amu.edu.pl
 Zaklad Zoologii Systematycznej, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
                   ul. Fredry 10, 61-701 Poznan
              tel.: (61) 52-34-96, fax: (61) 52-36-15