Re: Routing

Autor: Jerzy Michal Pawlak (jmp_at_cocos.fuw.edu.pl)
Data: Fri 12 Jan 1996 - 10:43:43 MET

In article <4d561t$oqa_at_bilbo.nask.org.pl>, irek_at_elmo.nask.org.pl (Irek Neska) writes:
>Andrzej Eilmes (eilmes_at_gembon.ch.uj.edu.pl) wrote:
>: A w ogole czy ktokolwiek wie, czy w dajacej sie przewidziec przyszlosci
>: poprawia sie parametry linii do Wiednia, bo jak wyglada lacznosc z Niemcami,
>: to moze sobie sprawdzic kazdy, kto ma tego pecha, ze musi sobie stamtad sciagac
>: jakies wieksze zbiory.
>
>Odpowiedz jest prosta: jak beda pieniadze to zwiekszymy przepustowosc laczy,
>miedzynarodowych, jak nie bedzie to nie (to a propos dyskusji o cenniku NASK).
>A co do Niemiec to glowny problem jest po stronie Niemieckiej, tam sa bardzo
> [...]

Istotnie, moze nie od razu 'gorsza niz u nas' - ale niemieckie sieci sa
fatalne... Pracuje w duzej kolaboracji i w zasadzie kazdy zagranicznik
uzala sie na jakosc polaczen z Niemcami - nawet sasiedni Holendrzy.
Podobno bierze sie to z dwoch rzeczy:
1) Niemcy, jako narod porzadny i prawy postanowili zrobic swoja siec porzadnie
   i standardowo - jak kaze ISO. W efekcie IP jest opakowywane w X25 i w tej
   postaci lazi po kraju (tak przynajmniej dziala WiN do ktorego przyczepione
   sa instytucje naukowe i edukacyjne).
2) Rowniez z zamilowania do porzadku ustalono, ze Niemcy maja jeden punkt
   wyjscia na swiat (jezeli pominac 'prywatne' linie tu i owdzie) - gdzies
   w Duesseldorfie. Kiedys pokazano mi jak wyglada (a przynajmniej wygladala
   rok temu) topologia routerow tamze - otoz wychodzilo na to, ze CALY
   miedzynarodowy ruch z i do Niemiec byl przepychany w pewnym momencie przez
   jeden segment Ethernetu (zerowej dlugosci, ale zawsze...) Przepustowosc
   Ethernetu chyba wszyscy znamy...

Ale mimo to wszystko mysle ze 'upgrade' linii do Wiednia by nie zaszkodzil
- ciagle jest to najwezsze gardlo w drodze do HH.

JMP