Re: NASK i bezpieczenstwo

Autor: Maciej Drozdowski (maciej_d_at_pozn1v.put.poznan.pl)
Data: Fri 05 Jan 1996 - 16:25:27 MET

In article <199601020810.JAA05489_at_mg.cyf-kr.edu.pl>, Jerzy.Pawlus_at_cyf-kr.edu.pl (Jerzy Pawlus) says:

> Czy naprawde tak Cie to podnieca. Osobiscie uwazam ze takie wlamania
>powinny byc karalne i trzeba jak najszybciej wystapic z inicjatywa
>ustawodawcza w tej sprawie. Jezeli nasze komputery maja byc bezpieczne
>to musza byc chronione prawnie i wlamujacy sie musza zdawac sobie
>sprawe z konsekwencji swoich poczynan.
>I trzeba to zrobic niezaleznie od poziomu zabezpieczen komputerow w sieci.
>Wiadomo, ze jest i bedzie rozny. Inna sprawa jest, ze NASK dosyc
>niefrasobliwie podszedl do bezpieczenstwa swoich komputerow. Wystarczy
>spojrzec na plik passwd.

Szanowni Panstwo,

NIE ZGADZAM SIE Z TAKIM POSTAWIENIEM SPRAWY.

Prawo nie moze sluzyc absurdom!
Przyklady:
1. Drogi w Polsce (koleje, tramwaje, samochody)
sa coraz gorsze. Wiec co sie robi?
Ogranicza sie predkosc - ad absurdum - teraz w mojej okolicy domiuje
ograniczenie do 40km/h (kotrego nikt nie przestrzega).
A co bedzie dalej? 5 km/h? - takie ograniczenia juz sa na PKP.
Wnoisek: rozwiazanie tkwi w budowie dobrych drog, a nie
w prawnym uniemozliwianiu ich uzycia.
2. Xero w "pewnej" instytucji juz sie troche zuzylo,
wiec zamiast kupic nowe wprowadzono limity na jego
uzytkowanie.
3. Regulatory do term elektrycznych w Polsce mozna kupic nastawione
"sztywno" na jedna temperature (stan ok 1992r). Dlaczego tak?
Bo niektorzy nie potrafili ich sobie nastawic
odpowiednio i termy wybuchaly, no i zakazano.
N.b. to tlumaczenie dowodzi, ze regulator musial
byc niesprawny, co i tak moze sie zdarzyc i w przypadku
ustawienia "na sztywno".
4. Srodowisko naturalne w Polsce zdziebko sie
juz zuzylo, dlatego tworzy sie "parki narodowe".
Tzw. parki narodowe zostaja nastepnie zawlaszczone
przez grupke lesnikow i administracje tych instytucji
uniemozliwiajace innym obywatelom korzystanie z tego
co jeszcze zostalo.
Wniosek: zamiast zabraniac szarym ludziom wstepu
do narodowego parku, lepiej usunac przyczyny niszczenia
srodowiska naturalnego (o! ale tu wchodzi wazny
rzadowo-spoleczny inters, aby czasem nie zmuszac fabryk
do czegoklwiek, bo one sa taakie biedne).
5. TP S.A. (itp) - zamiast wprowadzic konkurencje,
to prawo ochrania socjalistyczne przezytki

A teraz ad rem.
Czy za wejscie do cudzego domu nalezy kogos rozstrzelac?
Zwlaszcza jesli ten ktos zostawia dom otwarty "na osciez"?
To chyba nie jest praktykowane w naszym kregu kulturowym?
Wniosek ze wszystkich wnioskow:
i po co nam takie prawo?
A Pan Jurek chce nas jeszcze bardziej uszczesliwic.

Pozdrowienia
M.D.