Re: NASK i bezpieczenstwo

Autor: Jerzy Pawlus (Jerzy.Pawlus_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Tue 02 Jan 1996 - 23:12:09 MET

         ,
Andrzej Gorbiel pisze:

> : Jezeli nasze komputery maja byc bezpieczne
> : to musza byc chronione prawnie i wlamujacy sie musza zdawac sobie
> : sprawe z konsekwencji swoich poczynan.
> :
> Komputery przede wszystkim musza byc chronione *informatycznie*.
> Restrykcyjne prawo w zaden sposob nie zastepuje firewalla, ani nawet
> C2. Przyznaja to ludzie z tych krajow, gdzie za taki dowcip mozna
> trafic na pare lat do pierdla.
>
> A.

  Niestety nie do konca sie z Toba zgodze. To tak jakbys powiedzial,
  ze przed wlamywaczami masz sie chronic sam. Od tego jest prawo
  i konsekwentne jego stosowanie.
  Nie twierdze, ze nie nalezy dbac o bezpieczenstwo swoich komputerow.
  Oczywiscie nalezy, ale jest to w duzej mierze kwestia kosztow.
  I watpie czy sa na swiecie systemy ogolnodostepne do ktorych nie mozna
  sie wlamac. Jest to kwestia kosztow i czasu.
  Najlepiej przekonal sie o tym ekspert od spraw bezpieczenstwa w Kaliforni
  dokladnie rok temu.

> PS.
> Bede wdzieczny za kopie tego, co bylo na serwerze NASK na przelomie 95/96.
> Niestety z serwerem PW tez nie udaje mi sie polaczyc...

  Daj Sobie spokoj, naprawde niewiele straciles.

Jurek