Re: Zielony

Autor: Marcin Wilk (mwilk_at_cc1.p.lodz.pl)
Data: Wed 20 Dec 1995 - 14:36:22 MET

Nowinski napisal:
> Dzien dobry panstwu
> Jestem jeszcze ZIELONY. Czy moglby mi ktos wyjasnic co oznacza symbol
> URL ?

URL = Unified Resource Locator
 Wole nie tlumaczyc, bo sie osmiesze ;)
W kazdym razie wystarczy uproszczenie, ze jest to sciezka do pliku, z
tym, ze zawiera adrs hosta, na ktorym ten plik sie znajduje.
 Na przyklad:
     http://www.man.lodz.pl/WINDOWS/lodz/lodz.html

http:// <- oznacza niejako rodzaj informacji (dokladniej sposob dostepu
           do niej) - tu protokol HTTP, sluzacy do przesylania w sieci
           danych WWW. Inny czesto spotykany tekst to np. "ftp://"
www.man.lodz.pl <- to nazwa hosta
/WINDOWS/lodz <- katalog w ktorym szukamy pliku
lodz.html <- wreszcie, plik, ktory chcemy obejrzec

Naturalnie jest to uogolnienie i uproszczenie (np. w URLu na dole mojego
podpisu pod tym listem nie ma nazwy pliku

Pozdrawiam

|      /\/\.\/\/.           Internet: mwilk_at_man.lodz.pl        |
|     Marcin  Wilk                    mwilk_at_cc1.p.lodz.pl      |
|             Student of Technical University of Lodz, Poland  |
\==================== http://www.man.lodz.pl/users/mwilk ======/