Re: 0-700

Autor: Tomasz Kubinski (tomasz_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Wed 20 Dec 1995 - 03:31:19 MET

Rafal Maszkowski (rzm_at_mat.uni.torun.pl) wrote:
> Piotr Auksztulewicz (piotras_at_zeus.polsl.gliwice.pl) wrote:
> : TelePSA rachunek zawyzylo. A teraz jest podkladka: zamawial Pan
> : rozmowe? zamiawial. No to o co chodzi? Jest to podobny mechanizm
> : do stosowanego w sieciach dial-back security.

> A jezeli nie zamawial tylko zwyczajnie wykrecil to ta sama informacja
> (ze bylo takie polaczenie) rowniez jest dostepna, tyle ze w
> komputerze i w razie sporu mozna ja wyciagnac z data i czasem.
> Ale komputer pewnie moze oklamac, a kobieta (ta telefonistka)
> - nigdy.

A czy zdajesz sobie z tego sprawe, ze wiele central nie ma modulow billingu
i jedyne czego sie mozesz dowiedziec, to sumaryczna liczba jednostek
dla danego abonenta? Oczywiscie mozna poddac numer obserwacji, ale wtedy
okazuje sie, ze to przyslowiowa "musztarda po obiedzie".
Jednego miesiaca klient "przekreca licznik", potem reklamuje rachunek,
a jak jest pod obserwacja, to nawet lokalne rozmowy ogranicza do niezbednego
minimum. Toz to bardzo dobrze znana praktyka.

Tomasz Kubinski                            Silesian Technical University
                                                  Computer Center
e-mail: tomasz_at_polsl.gliwice.pl         Akademicka 16, 44-100 Gliwice, Poland
http://www.polsl.gliwice.pl/~tomasz     tel. +48 32 371237, fax +48 32 372175