Re: Numery IP w Polsce - 2 pytania do P. Neski

Autor: Maciej Kozinski (maciek_at_lnx1.boa.uni.torun.pl)
Data: Fri 15 Dec 1995 - 12:28:47 MET

Andrzej Eilmes (eilmes_at_gembon.ch.uj.edu.pl) wrote:
: wojtekp_at_tch.waw.pl (Wojtek Piecek) wrote:
: >Andrzej Eilmes napisal(-a) :
: > >
: > > PS. Podobno NASK bardzo boleje nad ruchem zagranicznym. To czemu nie zadbaja o
: > > takie rzeczy jak np. mail exchangery? Czy rzeczywiscie licza na te dodtkowe
: > > oplaty za ruch miedzynarodowy?
: > >
: >Po to wprowadzono pozycjie MX w name serwisie aby wlasnie przeniesc czesc
: >konfiguracji na dol systemu (naprawde na korzysc). Fakt ze jakas pie....
: >admin zle ustawil MX (i wyslal go Panu Bogu w okno) to zupelnie inna sprawa
: >i szkoda tylko ze my bedziemy musieli za to placic (i to bez naszej wiedzy).
: >

: Przepraszam, za zabieranie glosu jeszcze raz, ale jednak nie moge sie
: powstrzymac (to juz niedlugo, tylko do 1. stycznia, wytrzymajcie ;-))
: Nie mam zamiaru wprowadzac zadnego zarzadzania centralnego. NASK wprowadzil
: zasade oplat za megabajt i ma to pewne konsekwencje. Pisalem juz chwile
: wczesniej, ze branie pieniedzy powinno do czegos zobowiazywac. I jesli mam
[...]
: zorganizowac siec tak, zeby klient nie placil dodatkowo za bledy w
: konfiguracji.

Jeszcze raz: administrator domeny bydgoszcz.pl ustawil arbitralnie tak MX-y
dla domen podrzednych (preference 1 2 3 i 4), ze nikt z dolu nie moze tego
zmienic. NASK moze i powinien w tym momencie upomniec administratora lub
odlaczyc jego siec. Czy napisal Pan w tej sprawie do NASK-u, czy tez
oskarza ich Pan nawet ich o tym nie uprzedziwszy?

: Natomiast jest oczywiscie inne wyjscie: zrezygnowac z oplat za megabajt.
: I wtedy bedzie mi obojetne, ktoredy pojdzie moj list i jak bedzie ustawiony mx.

Jest to polityczne ustawianie sprawy: zrezygnujcie z oplat, albo... A jak
by przy ryczalcie listy szly przez cytowane Hawaje to wszystko byloby ok?
Pewnie tak, a to, ze utrzymac ten ruch i zajac pasmo innym uzytkownikom juz
jest ok? Jak za ryczalt to wolno wszystko?

Uwazam, ze warto byloby sprawa DNS w Bydgoszczy zainteresowac
odpowiedzialnych za nia, zamiast tutaj wykorzystywac ja do bicia piany.

Maciej Kozinski

--
           Maciej Kozinski         http://www.boa.uni.torun.pl/~maciek