Re: Dyskusja o cenniku

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_hq.pm.waw.pl)
Data: Thu 14 Dec 1995 - 16:42:33 MET

Jan Rychter (jwr_at_itc.pw.edu.pl) wrote:
> Rafal Maszkowski (rzm_at_mat.uni.torun.pl) napisal:
> : Wlasnie mi przyszlo do glowy, ze zlosliwiec moglby kogos zalatwic
> : inicjujac dwukierunkowe polaczenie chargen. Zarowno ta metoda
> : doprowadzania do bakructwa jak i ICMP z losowym adresem moze byc
> : odfiltrowana przez router wiedzacy jakich pakietow sie spodziewac
> : z ktorego interface'u.

Mozna udawac pakiety, ktore mogly przyjsc ta droga. Szczegolnie z
zagranicy.

> I od kogo. Ale jakos nie chce mi sie wierzyc ze NASK bedzie
> kooperowal w takich sytuacjach, skoro nawet teraz czasem nie radzi
> sobie z siecia.

Hmmm.... Watpie by NASK byl zainteresowany takim dzialaniem.

> Za to doskonaly interes zrobia wykwalifikowani administratorzy,
> ktorzy potrafia logowac pakiety ICMP, przegladac i analizowac
> megabajty logow, oraz rozumieja komunikaty w rodzaju ICMP: source
> route failed. Dochodzimy jednak do pewnej paranoi...

BTW: jak to wlasciwie jest z tymi source routami - skad sie tam naprawde
biora (co je generuje)? Czy to w ogole jest do czegos normalnego
potrzebne?

Greetings,
                                                KHC

Krzysztof Halasa

Palac Mlodziezy Internet: khc_at_pm.waw.pl
ul. Swietokrzyska Fidonet: KHC, 2:480/40
00-901 Warsaw, Poland