Re: Dyskusja o cenniku

Autor: Jan Rychter (jwr_at_itc.pw.edu.pl)
Data: Wed 13 Dec 1995 - 13:44:13 MET

Rafal Maszkowski (rzm_at_mat.uni.torun.pl) napisal:
: Wlasnie mi przyszlo do glowy, ze zlosliwiec moglby kogos zalatwic
: inicjujac dwukierunkowe polaczenie chargen. Zarowno ta metoda
: doprowadzania do bakructwa jak i ICMP z losowym adresem moze byc
: odfiltrowana przez router wiedzacy jakich pakietow sie spodziewac
: z ktorego interface'u.

  I od kogo. Ale jakos nie chce mi sie wierzyc ze NASK bedzie
kooperowal w takich sytuacjach, skoro nawet teraz czasem nie radzi
sobie z siecia.

  Za to doskonaly interes zrobia wykwalifikowani administratorzy,
ktorzy potrafia logowac pakiety ICMP, przegladac i analizowac
megabajty logow, oraz rozumieja komunikaty w rodzaju ICMP: source
route failed. Dochodzimy jednak do pewnej paranoi...

  Wszystko sprowadza sie do tego ze protokol IP NIE NADAJE sie do
taryfikowania go. Miedzy innymi dlatego ze zarzadzanie siecia i
pakiety diagnostyczne nie sa rozrozniane od pakietow z danymi.
Zupelnie inaczej sprawa ma sie w X.25, ale trudno to porownywac.

pozdrawiam,
jwr
Jan Rychter jwr_at_itc.pw.edu.pl
http://www.itc.pw.edu.pl/~jwr jwr_at_icm.edu.pl