Re: moratorium (bylo Re: projekt instrukcji strajkowej)

Autor: Jerzy Michal Pawlak (jmp_at_cocos.fuw.edu.pl)
Data: Thu 14 Dec 1995 - 09:56:00 MET

In article <9D3B290116_at_inf.wsp.krakow.pl>, RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl (Jaroslaw Rafa) writes:

>Ja wiem. Przesylam ponizej tekst materialu autorstwa prof. Lukasza A.
>Turskiego, ktory byl rozpowszechniany na spotkaniu zespolu ds. infrastruktury
>informatycznej w KBN w piatek 8.12.1995. Chcialem zwrocic uwage na
>niepokojacy fragment wypowiedzi profesora: "kilka prywatnych firm [...] oraz
>organizacji quasi-spolecznych dazy do przejecia kontroli nad dzialalnoscia
>polskiej sieci Internet". O co tu chodzi?

Co? Tez nie wiem, ale znajac profesora Turskiego mam pewne podejrzenia...

>2) W ciagu pierwszego polrocza 1996 r. NASK obliczac bedzie koszta korzystania
>z sieci dla uzytkownikow INTERNETU ze srodowisk naukowo-akademickich wg.
>zryczaltowanej oplaty za adres koncowy uzytkownika w wysokosci 5 zl za adres
>za miesiac.

Emmm... Jak mam rozumiec ten kawalek? 5zl za co? Za komputer, za uzytkownika
czy za konto? Jak by to mialo byc liczone? Ja np. mam kilka dzialajacych
'adresow koncowych'.

A pytanie ogolniejsze: jakie byla reakcja innych uczestnikow spotkania
(NASK, KBN) na te propozycje? Z mailu bodaj Michala J wywnioskowalem,
ze NASK jest za moratorium, pod warunkiem ze oznacza to wprowadzenie
nowego cennika - czy slusznie? Kto w ogole byl obecny na tym spotkaniu?

JMP