Re: NASK - cennik - nie przejdzie

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Tue 12 Dec 1995 - 19:10:38 MET

RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl (Jaroslaw Rafa) wrote:

>Hofmokla ale ten sie zapiera rekami i nogami i za nic w swiecie nie chce sie
>zgodzic na wycofanie sie z cennika.

co beton to beton.

>Natomiast mnie rowniez powiedziano ze
>"cennik nie wejdzie", przynajmniej w odniesieniu do uzytkownikow akademickich
>(nie wiem co z komercyjnymi), i "jakos probuje sie z tej sprawy wybrnac",
ujecie tego w "" jest na miejscu. bo jak te sprawe tylko o kant stolu i do
kosza. cennik sam w sobie jest durnota, nie chce powiedziec o
durnocie autorow, ale inni mnie wyreczyli. Jesli wprowadza jedynie
dla uzytkownikow komercyjnych, to automatycznie sie ich pozbeda.
znikna z powierzchni konkurenci, korzystajacy z posrednictwa NASK.
Ja widze tylko jedno sensowne rozwiazanie, tzn. w momencie uruchamiania
dostepu stwierdzenie czy dany podmiot jest posrednikiem, czy uzytkownikiem
koncowym typu edu/com . to bym bral jako jedyna podstawe ustanawiania
cennika. troche skomplikowalo by sie rozliczanie posrednikow, ale coz.
polski internet w obecnej fazie rozwoju (oby nie zaniku) nie wytrzyma
takiej rewolucji, a co gorsze odstraszy firmy komercyjne :(

>aczkolwiek formalne odwolanie cennika raczej nie wchodzi w gre, bo Hofmokl
>traktuje te sprawe bardzo prestizowo, i jak juz cennik oglosil, to sie nie
>wycofa, bo by "stracil twarz".

nie tylko ja uwazam, ze Hofmokl straci twarz zostajac przy swym glupim uporze.
Jak sie wycofa, w pamieci ludzi zostanie jedynie ze dymu narobil. teraz
robi bagno :(((( nad czym pozostaje mi ubolewac.

>Prawdopodobnie zatem dojdzie do jakiegos
>cichego nieformalnego porozumienia miedzy NASKiem a KBNem w ten sposob, ze
>aczkolwiek NASK formalnie nie wycofa sie z cennika, to ustali z KBNem pewna
>kwote, ktora bedzie chcial na siec, i ktora KBN mu da, i nie bedzie zadal
>wiecej ponad te ustalona sume. Wszystko jest formalnie w porzadku bo przeciez
>to od NASKu zalezy jaki wyliczy ruch abonentowi no nie? No to wyliczy taki,
>zeby sie zmiescil w sumie, ktora da KBN.

niby tak, tylko ze cos takiego jest bardzo nieformalne. od biedy dobre i to.
ale w kazdej chwili NASK'owi (czyt. Hofmokl'owi) moze wpasc do glowy kolejny
durny pomysl. co wtedy ?

>Jest to moim zdaniem wybitnie
>nieuczciwe i po prostu brzydkie rozwiazanie. A wlasciwie to zadne
>rozwiazanie. Poza tym co bedzie jak za jakis czas NASK sie rozmysli?

:))) dopiero pczeczytalem :)

> [...]
>zadnych zmian nie bylo, obowiazuje ten sam cennik! Po prostu generujecie
>wiecej ruchu, trudno... No a poza tym KBN jest zainteresowany tylko
>finansowaniem Internetu *dla uzytkownikow naukowych* (na dodatek niestety we
>wspomnianym zespole KBN-u sa ludzie - nie wiem jak wielu, ale sa - ktorzy
>chcieliby "zawlaszczyc" Internet tylko dla srodowiska naukowego i bardzo
>nieprzychylnie patrza sie tak na prywatnych providerow, jak na PSI, jak i w
>ogole na uzytkownikow komercyjnych w Internecie, aczkolwiek tez sprzeciwiaja

tego nie rozumiem. w koncu internet mial byc finansowany ze srodkow zdobytych
na uzytkownikach komercyjnych, co pozwalaloby na niskie lub zadne oplaty
ze strony uczelni. takie postawienie sprawy wyklucza darmowy internet
dla uczelni, bo KBN w koncu bedzie musial sie wycofac z imprezy.

>Tym samym nabici w butelke zostana uzytkownicy komercyjni,
>ktorzy *beda musieli* placic wg nowego cennika.

dokladnie tak. ladny monopol nam powstal :((((((((
trudno powiedziec czy komercyjni zrobia jakies polaczenie rownolegle
omijajace nask. byc moze im sie to uda, byc moze nie. w tym drugim przypadku
zrezygnuja z interesu. co to za interes do ktorego trzeba dokladac ?

[>> ciach, tpsa wchodzi w internet]
> [...]
>tam przedstawiono byla znacznie drozsza od NASKu, ktory na dodatek dawal
>usluge lepszej jakosci!!! Jezeli takie mialyby byc uslugi internetowe
>TPSA, to moze tu lezy zrodlo obecnej podwyzki - ktora jak twierdzi Hofmokl
>spowodowana jest w duzej czesci kilkunastokrotnym wzrostem cen, ktore
>chce TPSA za lacza. Moze TPSA wymusilo te podwyzke zeby wykonczyc najpierw
>prywatnych providerow podlaczonych do NASKu, potem sam NASK (z czego byc moze
>ten nie do konca zdaje sobie sprawe) i samej nie miec konkurencji...

ktos wczesniej popelnil blad, pakujac nask w tpsa . czemu ? za co ?
przeciez wiadomo co to jest tpsa. zamiast im tyle placic nie lepiej bylo
klasc od razu swiatlowodow ? przeciez nie byly one przeznaczone do rozmow
telefonicznych, a tylko na to tpsa ma zagwarantowany przez panstwo monopol.
heh. teraz to se mozna pogdybac :(

>Co lub kogo mamy oszczedzac?
>A jakiz to powod tej rewelacji????
>Pozdrowienia,
> Jaroslaw Rafa
> raj_at_inf.wsp.krakow.pl

mam nadzieje ze fizyk z niego lepszy niz operator :) i biznesmen (polskawo) :))

pozdrawiam,

--
                          oOOo