Re: Nowy cennik - sugestie

Autor: Robert Heron (heron_at_ii.uni.wroc.pl)
Data: Wed 29 Nov 1995 - 22:34:18 MET

 Grzegorz Dymek (grzes_at_homer.iinf.gliwice.edu.pl) wrote:

: Sugeruje by NASK wydal cennik uzalezniony od przepustowosci i dlugosci linii
: miedzy wezlami (z gradacja np. co 100 km) i na tej podstawie kazdy MAN bedzie
: w stanie okreslic swoje zapotrzebowanie (bedace wynikiem kompromisu pomiedzy
: checiami a mozliwosciami). Oczywiscie ceny nie powinny byc wziete zupelnie z

Nie zgadzam sie z Toba, aby ceny byly zalezne od dlugosci lacza. To NASK
tworzy siec ogolnokrajowa i w jego interesie jest aby pokryc jak najwieksza
czesc kraju. Ceny powinny byc ujednolicone bez wzgledu na miejsce wezla NASKu,
bo dlaczego ktos, kto jest spoza Warszawy i chce wyslac list np. do Ameryki
ma placic za lacze do Warszawy a potem jeszcze to samo co Warszawiacy. To
bylaby dyskryminacja uzytkownikow spoza Warszawy spowodowana tym, ze NASK
ma swoje wyjscie w swiat w Warszawie. Mi wcale nie zalezy, aby moje pakiety
szly w swiat przez Warszawe, a jesli NASK stworzyl sobie taka topologie,
to niech ponosi konsekwecje tego. Przecietny uzytkownik podaje adres docelow
y i nie powinien placic za extra kilometry, ktore mu NASK stawia po drodze.

--
Robert
..