Re: Nowy cennik uslug NASK

Autor: Wojtek Piecek (wojtekp_at_tch.waw.pl)
Data: Fri 24 Nov 1995 - 20:18:53 MET

Grzegorz Szyszlo napisal(-a) :
> to czemu nie kladziecie wlasnych kabli ? sieci miejskie jakos funkcjonuja
> obok sieci tpsa. czy nie mozna tego zrobic w skali miedzymiastowej ?!?

Jestesmy organizacja komercyjna co nie znaczy ze od razu bedziemy
providerem (ladne), a to jest jedyna sytuacja kiedy kladzenie wlasnych kabli
(a moze wlasnego lacza poza polske ????) jest oplacalne.

Natomiast widzac co sie dzieje, jak "organizacja wspierajaca rozwoj
polskiego internetu" robi to co robi, to coraz powazniej sie zastanawiam co
tu sie dzieje. Patrze na to wszystko i odnosze wrazenie ze sie BARDZO szybko
zblizamy do ZSRR (nie do Rosji). Jesli dalej jako ideal bedzie nam sluzyc
Grecja i WielkiCzerwonyBrat to naprawde nie moge przewidziec jak to sie
skonczy. Moze podobnie jak na wschodzie (bez urazania kogokolwiek) bedziemy
wysylac poczte przez UUCP (tak chodzi wew. routing u WielkiegoBrata). To
jest bardzo ciekawy pomysl - zestawiac dobre polaczenie UUCP (np. 256k lub
2M) aby przeslac poczte :))) oczywiscie tylko dwa razy na dobe ...

A tak wlasciwie czy ktos podal na jakiej podstawie bedzie oceniane czy dany
pakiet jest generowany przez moja siec czy tez nie ? Czy moze to oznaczac ze
nastapi podwojna oplata za generowany ruch (tzn. nadawca placi i odbiorca
tez - oczywiscie w kraju). Co w takim razie z DNS? Czy jest mozliwe
otrzymanie wykresow generowanego ruchu (adresy zrodlo i docelowe), takie jak
mozna otrzymac w tp s.a.? Co z MX, przeciez nie zawsze mam wplyw na to ze
ktos mio napisze MX na MOJA domene? Co z zapytaniami o NS?

Czy ktos moze mnie poinformowac czy moge otrzymac odpowiedz na powyzsze
pytania (skoro juz wymyslono tak kretynski cennik, to mam nadzieje ze
wszyscy sie przygotowali)? A swoja droga, to mam wrazenie ze lepiej dla
calego polskiego internetu by bylo, zeby zamiast plodzic takowe dokumenty
wzieli sie za rozejrzenie po naszych ukochanych routerach ...

Ech, marzenia ...

--
Pozdrowienia,
Wojtek <wojtekp_at_tch.waw.pl>