Re: Nowy cennik uslug NASK

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_iopan.gda.pl)
Data: Fri 24 Nov 1995 - 16:19:35 MET

Szymon Sokol wrote:

> Ireneusz Neska (irek_at_nask.org.pl) wrote:

> : Czy twoj instytut ma umowe z NASK? Wydaje mi sie ze nia ma.
> : Natomiast wydaje mi sie ze do NASK-u dolaczony jest TASK (MAN w
> : Trojmiescie) i to on bedzie placil za przylaczenie do Internetu (zreszta w
> : tej chwili 256kbps, czyli 48 milionow miesiecznie plus oplaty za ruch
> : powyzej limitu - do tej pory TASK placil 570 milionow kwartalnie czyli
> : 190 milionow miesiecznie). Twoj instytut bedzie sie rozliczal z TASK-iem
> : a nie NASK-iem.

> TASK zaplaci zapewne nie 48 mln miesiecznie, lecz raczej:
> [...]

Niedawno NASK zmienil lacze do Gdanska z 2Mbps ma 256kBps. Dziekujemy
Wam dobroczyncy z NASKu. Zaplacimy dziekitemu odrobine mniej!

Mysle, ze rozwiazaniem bedzie przelaczenie Trojmiasta spowrotem na linie
9.6kBps. Za to bedziemy w stanie zaplacic. Odetnie sie na routerach
WWW, nntp jak bedzie trzeba to i ftp oraz telnet. Poczta sie jakos
z trudem moze przepchnie; trzeba bedzie tylko wymyslic sposob na
karanie tych, ktorzy ede emailem przesylac pliki.

Juz pisalem na pl.comp.www, ze wozac dyski twarde pociagiem Inercity
ma sie paredziesiatkrotne przebicie cenowe nad nowym cennikiem NASku.

Czy naruszymy tym stawe o lacznosci???

--
Jacek Piskozub
	Institute of Oceanology PAS, Sopot, Poland