Dziwne binaria w mailu

Autor: Piotr Hnatiuk (hnatiukp_at_telbank.pl)
Data: Tue 21 Nov 1995 - 12:19:43 MET

Czesc,

Wyslalem ostatnio na POLIPa przesylke z dziwnym zalacznikiem,
wszystkich zainteresowanych przepraszam i wyjasniam co to jest.

Uzywam Microsoft Exchange for Windows95. Mailer ten oprocz
obslugi MS Maila, faxu i innych transportow umozliwia
komunikacje SMTP/POP3. Przy tym posiada ciekawa funkcje
wysylania (poza czystym tekstem) sformatowanych
dokumentow jako zalaczniki RTF. Operacja jest automatyczna,
jednak mozna ja zablokowac w ksiazce adresowej.
Zalacznik ten zawiera dokladnie taki sam tekst jak podstawowa
przesylka, choc niesie dodatkowe informacje o czcionkach,
kolorach itd. Roznica jest podobna jak miedzy zwyklym edytorem
tekstowym, a wordprocesorem.
Z tego co wiem, aktualnie tylko MS Exchange potrafi poprawnie
i automatycznie odczytywac tego typu przesylki. Poniewaz
WWW skutecznie wypiera Gophera z sieci, mozna przypuszczac
ze nasze maile rowniez stana sie kolorowe i zamiast krzyczec
przez wielkie litery bedziemy uzywac wytluszczen. Obecnie
pozostaje przy czystym tekscie.

Piotrek Hnatiuk