HELP!!! Ratowanie pliku .gz

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 13 Nov 1995 - 19:17:59 MET

Przepraszam, ze wysylam az na 3 listy, ale sprawa jest b.wazna.
Mam 47-megabajtowy plik .tar.gz, w ktorym jest uszkodzonych 7 sektorow (czyli
w sumie 3.5 KB). Uszkodzenie to znajduje sie ok. 30 MB od poczatku pliku.
Problem jest w tym, ze g(un)zip w momencie gdy napotyka to uszkodzenie
krzyczy ze blad formatu w skompresowanym pliku i nie chce rozpakowywac dalej,
w efekcie czego pozostale 17 MB jest nie do odzyskania. A tak sobie mysle, ze
gdyby ten plik dal sie odgzip'owac, to tar bylby moze w stanie przeskoczyc
kawalek z bledem i rozpakowac reszte. W zwiazku z tym mam pytanie, czy ktos
zna jakies narzedzie pozwalajace rozpakowac "na sile" uszkodzony plik .gz???
Bardzo prosze o pomoc, sprawa jest b.wazna.
Aha, i jeszcze odpowiadam z gory na mogace sie pojawic pytanie "dlaczego nie
zrobiles backupu?". Ten plik to byl wlasnie backup... :-(
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   sfrafa_at_cyf-kr.edu.pl, raj_at_inf.wsp.krakow.pl