Re: polskie mirrory

Autor: Slawomir Mateuszczyk (SLAW_at_ns1.gazeta.pl)
Data: Mon 16 Oct 1995 - 14:23:40 MET

>[...]
> Dzieki wgladowi w bazy archiego mam porownanie z innymi serwerami
> na swiecie i moge stwierdzic, ze krakowski ftp.cyf-kr.edu.pl
> i warszawski sunsite.icm.edu.pl zajmuja naprawde niezle miejsca
> pod wzgledem rozmiaru zasobow i ich aktualnosci.
>
> Dlatego nie rozumiem, dlaczego wielu polskich uzytkownikow
> woli meczyc sie ze sciaganiem po wolnych laczach z za granicy
> tego, co jest w zasiegu reki.

    Hmm, wiele plikow rzeczywiscie jest duzo latwiej i szybciej sciagnac
z takiego mirrora, ale na ogol jednak nie dotyczy to najnowszych wersji
plikow. Kilka razy potrzebowalem sciagnac najnowsze jadro Linuxa,
sprawdzalem wersje na sunsite.unc.edu potem na icm i okazywalo sie, ze
tam jest wersja sprzed dwoch-trzech tygodni, o kilkanascie numerkow
starsza (inna sprawa, ze nowe wersje wychodza bardzo czesto).
    Co do Krakowa, to mam wrazenie, ze tam siedzi plytka CD-ROM
z ostatnim wydaniem SimTel'a i nowe rzeczy nie sa dogrywane - kiedys wiele
razy okazywalo sie, ze nie mam tam plikow, ktore w Finlandii leza juz od
dwoch a nawet trzech miesiecy. Od pewnego czasu juz przestalem sprawdzac -
- kupilem sobie oryginalna plyte CD ze stycznia'95 i raz w miesiacu
sprawdzam tylko co nowego pojawia sie na Funecie.
    Przydalby sie tez mirror wszelakich driverow do kart graficznych,
sieciowych, napedow CD itp. podobny do mpoli.fi - czesto ludzie szukaja
driverow do jakichs staroci wygrzebanych na strychu a nikt juz ich nie ma.
Ewentualnie - pojawia sie nowa karta graficzna, drivery maja kupe bledow
i trzeba pilnowac kiedy pojawi sie upgrade. Czy ktos zna adres
takiego zbioru w Polsce ?

                                                Slawomir Mateuszczyk