Re: Pytanie do wszystkich

Autor: Darek Wichniewicz (darekw_at_atm.com.pl)
Data: Tue 10 Oct 1995 - 16:21:02 MET

>Poparlbym Szymona i (wczesniej, za decyzje) Irka:
>z nazwy "prasa.atm.com.pl" wynika, ze:
>w Polsce, wsrod instytucji zaimujacych sie biznesem, jest firma "atm",
>ktora podejmuje inicjatywe dla ogolnie rozumianej prasy. To jest czytelne.
>"prasa.pl" to nazwa bezpanska. Nie widac, kto odpowiada za domene.

po pierwsze: Ilu uzytkownikow Internetu zajmuje sie rozwiazywaniem skrotow
takich jak na przyklad <us.edu.pl> czy <fuw.edu.pl> nie wpominajac o
tasiemcach piecio-szescio czlonowych. Jesli ktos WIE co to znaczy, to skrot
zrozumie, jesli adres widzi pierwszy raz w zyciu - jest mu zazwyczaj
dokladnie obojetne, kto, gdzie i w jaki sposob, wazne CO jest oferowane (a
ja chce oferowac polska prase).

po drugie: Przeciagajac rozumowanie szczebelek wyzej polskie domeny powinny
nazywac sie nask.edu.pl czy wrecz nask.com.pl zamiast com.pl. Daje to
mozliwosc zorientowania sie, ze komputer ikp.atm.nask.com.pl jest to
Internet Komercyjny w Polsce, wezel prowadzony przez firme ATM, przylaczona
do sieci miedzymiastowej NASKu, w domenie komercyjnej w Polsce. Tylko - kogo
to obchodzi.

po trzecie: Przepraszam za nieco nerwowe odpowiedzi, ale argumenty "przeciw"
wysuwane sa krancowo roznych, czasami sprzecznych pozycji - ja rozumiem, ze
przy wewnetrznym przekonaniu, ze ma sie racje odpowiednie argumenty zawsze
sie znajda - przyznaje, ze oczekiwalem nieco bardziej ...formalnych.