Re: Pytanie do wszystkich

Autor: Darek Wichniewicz (darekw_at_atm.com.pl)
Data: Tue 10 Oct 1995 - 13:34:47 MET

>Ale przypadek prasa.com.pl
>bylby troche rozny od gazeta[.com].pl, bo po pierwsze - nie ma i
>prawdopodobnie nie bedzie instytucji majacych w nazwie slowo "prasa" (a
>"gazet" troche jest), wiec chyba nie istnieje tu grupa podmiotow mogacych
>starac sie o taka domene, pod drugie - jezeli bedzie to serwer przeznaczony
>rzeczywiscie dla *calej* prasy, to w tym przypadku nazwa wydaje mi sie
>usprawiedliwiona.

Dla przypomnienia: serwer przeznaczony jest dla "calej prasy", glownie dla
redakcji, ktore nie maja wlasnego wezla w Internecie, choc proponujemy takze
wykorzystanie go przez tych, ktorzy dostep taki maja (w formie mirrorow lub
linkow do ich dokumentow).

>(Problem jest w tym, ze tak de facto nie ma szans, zeby to byl serwer dla
>*calej* prasy; co najwyzej moze to byc serwer dla *calej warszawskiej* (i
>okolicznej) prasy.)

Wprost przeciwnie - najwiecej zgloszen mam od prasy "terenowej", im w koncu
najtrudniej jest podlaczyc sie do Internetu, a rowniez najtrudniej znalezc
pieniadze i czas do postawienia wlasnego serwera.

>Jezeli mimo wszystko jednak "prasa" uznamy za nieodpowiednie, to wydaje mi
>sie ze moja poprzednia propozycja ("Internet dla Prasy") bylaby warta
>rozwazenia. W koncu taka nazwe mozna traktowac jako (TM) i wtedy nie ma
>formalnych przeszkod przeciwko rejestracji domeny idp.com.pl lub idp.org.pl.
>A swoja droga prasa.atm.com.pl tez nie wyglada zle.

Moim zdaniem wyglada zle, bo niepotrzebnie wydluza nazwe o nic nie mowiace
(ludziom "nie z branzy") atm.com.

>A poza tym, tak w ogole wielkie brawa za taka inicjatywe.

Darek Wichniewicz