Re: Pytanie do wszystkich

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Tue 10 Oct 1995 - 13:00:16 MET

> 2. do tej pory w *.pl pojawilo sie kilka instytucji (com)
> wpisanie kont (MXow) bezplatnych spowoduje zwiekszenie chaosu...
> nie bedzie mozna juz calkiem stwierdzic z nazwy, czy uzytkownik
> jest com, czy np. org...

a po co chcesz to stwierdzac? poza tym juz nie mozna stwierdzic -
gazeta.pl jest najlepszym przykladem... moze dajmy sobie spokoj ze
"stwierdzaniem" jakiego rodzaju jest uzytkownik... nota bene jesli
uda mi sie kiedys (pewnie nigdy, chyba ze kzrj padnie :) ) np.
podlaczyc sobie prywatnie interet z domu to do jakiej domeny bede
nalezec? do com czy do edu? a moze do gov jakbym sie do jakiegos kgb
zapisal? poza tym wydaje mi sie, ze uzytkownik moze nie zawsze sobie
zyczyc ujawnienia tego, kim jest i co robi - i ma do tego chyba pelne
prawo... nikt wysylajac ci prywatny list zwykla poczta nie adresuje
go "Zbigniew Zych, kawaler, dwoje dzieci" i takie tam - sam jestes
zwolennikiem wolnosci i nieujawniania tego co sie mysli jesli
zainteresowany tego sobie nie zyczy, wiec po co takie dziwolagi w
adresach? adres ma sluzyc okresleniu do kogo list ma trafic - kraj,
miasto, instytucja, maszyna i na koncu uzytkownik. a nie okreslaniu
jakiego rodzaju jest uzytkownik czy instytucja. jest to wazne o tyle,
ze wlasciwie wszystkiego bedzie ze 4ry rodzaje adresow, i
rozroznianie ich wlasciwie niczego nie wnosi... bo jesli np. wiem ze
czlowiek pracuje w imw w lublinie to moge go znalezc (teraz), a jakby
bylo rozroznienie na com, gov, edu to mialbym 3x wiecej roboty -
niepotrzebne zamieszanie i wlasciwie niewiele to wnosi, jest
calkowicie zbedne.

karpio