Re: Jak ominac TP S.A.

Autor: Jarek Lis (lis_at_cyber.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 19 Sep 1995 - 13:43:19 MET DST

Konrad Plich (konradpl_at_zt.piotrkow.tpsa.pl) wrote:
: Rozliczenia za ruch miedzy operatorem a TP S.A. wedlug wytycznych
: Ministerstwa Lacznosci wygladaja nastepujaco w ruchu miedzymiastowym
: (w lokalnym, wewnatrzstrefowym i miedzynarodowym podobnie a na pewno
: nie odwrotnie)
: Za rozmowy przychodzace do operatora 100% TP S.A.
: Za rozmowy wychodzace od operatora 20% TP S.A. 80% operator.
: Przy zalozeniu (~sluszne) ze ruch "tam" i "z powrotem" jest rowny
: daje to 40% z kazdej rozmowy dla operatora a 60 % do TP S.A.
: I teraz zalozmy ze abonent od mojego operatora w Kleszczowie gada z
: abonentem TP S.A. z Warszawy.
: Operator wybudowal: centrale w Kleszczowie i teletransmisje do Belchatowa
: TP S.A. wybudowala centrale w Belchatowie, miedzymiastowa w Lodzi,
: miedzymiastowa w Warszawie i koncowa w Warszawie oraz teletransmisje
: miedzy nimi. Na oko nawet wyglada ze naklady poniesione przy tej
: rozmowie nie rozkladaja sie jak 40% do 60% tylko o wiele korzystniej
: dla operatora.

A jak operator ma wlasne polaczenie Kleszczow-Belchatow? Ah - na pewno nie
ma, bo mu TPSA nie pozwoli.
Specjalnie bym sie z procentami nie klocil, bo wygladaja rozsadnie, ale
czy nie bardziej rozsadnie wygladalyby symetryczne? Kazdy operator wplaca
20% na konto drugiego operatora, do ktorego jest rozmowa...

Bo moze w przyszlosci pojawia sie operatorzy rowni wielkoscia TPSA. I co
wtedy - przepis ministra to jeszcze jedna forma 'podatku lacznosciowego'?

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |