TV kablowa (bylo: Re: Jak ominac TP S.A.)

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Fri 15 Sep 1995 - 14:04:05 MET DST

> Date sent: Wed, 13 Sep 1995 09:23:20 +0200
> Send reply to: polip_at_man.lodz.pl
> From: Jacek Piskozub <piskozub_at_iopan.gda.pl>
> To: Multiple recipients of list <polip_at_man.lodz.pl>
> Subject: Re: Jak ominac TP S.A.

> Dodam jeszcze, ze w Cambridge lokalna TV kablowa jest glownym providerem
> Internetu do domow prywatnych. I ja bym tak chcial..... :-((((

Ja tez! Jeszcze jak bym chcial...
Ale popatrz na nasze sieci TV kablowej: sa tak nowoczesne, jak centrale
Strowgera w TP SA. Nie nadaja sie do transmisji dwukierunkowej, wnosza pelno
zaklocen co mozna sobie zobaczyc na ekranie ogladajac np. TVP 1 raz
bezposrednio z anteny, a drugi raz z kabla. W chwili ich zakladania sa juz
przestarzale. Jakby chciec ich uzyc do Internetu to trzeba by je zerwac i
zalozyc nowe. Nasze firmy zakladajace TV kablowa sa po pierwsze biedne jak
caly polski pozal sie Boze kapitalizm i nie stac ich na inwestycje na wyrost,
po drugie nie maja tak wysokiej swiadomosci technicznej, aby pomyslec ze
zakladana przez nich siec moze stac sie w przyszlosci "okablowaniem
strukturalnym" i posluzyc nie tylko do TV kablowej, ale do telefonow,
Internetu, video on demand i innych takich pierdulek za jednym zamachem. Robi
sie po prostu to co najprostsze i najlatwiejsze i czego pragnie masowy
odbiorca.
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   sfrafa_at_cyf-kr.edu.pl, raj_at_inf.wsp.krakow.pl