Re: Wirus w _tekstach_ Worda!

Autor: Wolciech Galazka (wgalazka_at_scripps.edu)
Data: Tue 05 Sep 1995 - 02:56:59 MET DST

macias_at_class1 (Maciej Pilichowski) wrote:
>Hej,
>
> DO LICHA CIEZKIEGO. Nie rozpowszechniajmy durnych informacji. Juz raz siec
>zalalo info o wirusie good-news, ktory oczywiscie nie byl zadnym wirusem, a
>sami autorzy mieli na celu wywolanie paniki.
> Dla Worda doc i macro to dwie rozne sprawy. Zeby cos sie uruchomilo
>automatycznie trzeba miec macro o nazwie "autoexec". Tyle, ze to macro
>trzeba dodac do normal.dot - samo sie nie doda /chyba, ze jakis ciapciak
>wczyta tekst do edytora makr, zgra go pod ta nazwa i bedzie caly happy/.

Microsoft oficjalnie poinformowal o istnieniu nowego typu wirusa dzialajacego
na plikach Microsoft Word 6.0, oraz zamiescil na swoim serverze stosowny
program antywirusowy. Informacja o tym wirusie jest prawdziwa, ponadto
potwierdzili ja ludzie z CERT Advisory. Wirusa aktywuje nieswiadomie
uzytkownik wybierajac nenu File/Save As, o ile dobrze pamietam. Wirus napisano
w WordBAsic, obecna wersja nie kasuje ani nie niszczy innych plikow, jednakze
jest to kwestia czasu - spod WordBasic mozna skorzystac z dowolnej funkcji
Windows ...(unlink takze)

>milego dnia zycze
>hej
>
>PS. Myslmy troche, kurcze.

Oj, przydalo by sie troche myslenia, a nie odpisywania na goraco :(

>--
>Maciej Pilichowski
>ul. Chodkiewicza 12b/5
>87-100 Torun, Poland
>tel. (+48) (0-56) 334-34
>e-mail: macias_at_class1.phys.uni.torun.pl

ze slonecznej Kaliforni
Wojtek