Re: Domena gazeta.pl

Autor: Michal Mosiewicz (mimo_at_pdi.lodz.pl)
Data: Tue 25 Jul 1995 - 18:24:01 MET DST

On 25 Jul 95 at 13:07, Piotr Piesik wrote:

> Oczywiscie ze prosciej.

Ciesze sie, ze sie zgadzamy. Chce wyjasnic jeszcze, ze ja nie
opowiadam sie za jakims konkretnym rozwiazaniem. Wszystko jedno jakie
reguly przydzielania domen beda, ale niech beda faktycznie. Jezeli
przedstawiciel nask'u mowi, ze zasada jest taka, ze organizacje o
zasiegu ogolnopolskim podpina sie bezposrednio pod pl, to ja
niniejszym chce pokazac, ze w praktyce zasada nie obowiazuje, bo nie
jest stosowana.

A jezeli takich zasad nie bedzie, to mozna od razu zrezygnowac z DNS,
bo po pewnym czasie okaze sie ze IP sa dokladnie tak samo opisowe.
(A poza tym stosunkowo krotkie, nie?)

Tylko dzieki istnieniu pewnych zasad DNS bedzie ulatwieniem dla
uzytkownikow. Dzieki istnieniu jednolitych standardow mozna sie w
latwy sposob domyslec domeny. Jak ktos szuka np. microsoftu, to nie
musi sie wiele zastanawiac -- po prostu microsoft.com i juz.

Podobno w Polsce maja obowiazywac dwa systemy nazw domain. Po
pierwsze regionalne -- dla organizacji o zasiegu lokalnym, po drugie
branzowe -- dla pozostalych.

Ale okazuje sie, ze jest jeszcze trzeci -- dla gazety wyborczej. I to
jest wedlug mnie bledem -- w ten sposob tracimy z oczu reguly
tworzenia nazw domenowych.

Pozdrawiam
--- Michal

IRC: MiMo