Re: Spis dawnych glosow ZA

Autor: Tomasz Surmacz (tsurmacz_at_asic.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 21 Jul 1995 - 20:12:44 MET DST

Jacek Piskozub (piskozub_at_iopan.gda.pl) wrote:

| Tu sie troche usmialem. Juz pisalem samemu panu Michalowi (emailem), ze
| przenoszenie zbiurokratyzowanego sposobu zakladania grup z USA, gdzie
| jest ich 7000+ do Polski (paredziesiat grup .pl) jest jakas pomylka.

Nie o to chodzi. Nie ma sensu zakladac nowych grup ad hoc - tylko po to, by po
tygodniu zmarly smiercia naturalna z powodu braku artykulow. Po to jest
wymaganie 10 zainteresowanych. Gdybysmy kopiowali wzorce z USA, to
mielibysmy oprogramowanie do liczenia glosow i wymaganie:

     glosow_za - glosow_przeciw > 100

Ale tak nie mamy, bo to by nie mialo sensu.

| Jesli w/w odpowiedzialna osoba nie ma czasu przejrzec "nawet
| pl.news.admin" to proponuje aby od dzis zrzekla sie tego przykrego
| obowiazku. Widocznie cierpi na nadmiar pracy. Jestem gotow od 1 sierpnia

I tu znowu nie tak prosto. Adres 'michalj_at_fuw.edu.pl' jest wpisany w
konfiguracje wszystkich serwerow news w Polsce i tych poza Polska, ktore
niosa ze soba grupy pl.*. Podejmiesz sie proby przekonania wszystkich
administratorow serwerow news, by zmieniac ten adres raz na pare
miesiecy? Ja nie.

| sam przejac to niezwykle wyczerpujace zajecie (czytanie pl.news.admin).
| Daje slowo, ze ja do dziesieciu liczyc umiem i nie potrzebuje na to
| korzystac z cudzej pracy (wyciecie z newsow nawet parunastu nazwisk i
| adresow to, jak sadze, znacznie wiecej roboty niz wyslanie owego
| "control message". Natomiast zajrzenie do grupy i policzenie glosow to
| kwestia okolo minuty).

A czy nie zdarza ci sie czasem pojechac na wakacje na przyklad?
To wlasnie ostatnio zrobil Michal, piszac zreszta wczesniej w
pl.news.admin, ze wszystkie grupy, ktore "wyplyna" w trakcie jego
nieobecnosci, pozaklada po powrocie.

Teraz pomysl: z tej przyczyny, ze serwery news kasuja news po jakims
czasie, nie mogles znalezc teraz paru brakujacych glosow, ktore byly
poslane tu wczesniej. Jak wiec mozna zakladac, ze ten, kto ma utworzyc
grupe news bedzie widzial WSZYSTKIE glosy za i przeciw oraz ostateczny
list z podsumowaniem (jesli sie takie pojawi)?

Tez moze wyjechac na wakacje (albo zachorowac) na tydzien i co? serwery
skasuja, informacja przepadnie. Dlatego wlasnie nalezy liste glosow
przeslac EMAILEM, a nie via news.

| Reasumujac: nie przekonuje mnie niezbednosc tej biurokratycznej
| procedury, ktora usankcjonowano ostatnio w FAQu o polskim Usenecie.

Czy to jest naprawde az tyle biurokracji?
Raczej proste sprawdzenie, na ile grupa jest potrzebna.
No i uporzadkowanie informacji o temacie grupy, bo to potrzebne jest
przy jej zakladaniu.

Tomek

--
 _________