Re: Domena gazeta.pl

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Fri 21 Jul 1995 - 14:14:00 MET DST

> Date sent: Fri, 21 Jul 1995 11:45:19 +0200
> Send reply to: polip_at_man.lodz.pl
> From: Grzegorz Szyszlo <ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl>
> To: Multiple recipients of list <polip_at_man.lodz.pl>
> Subject: Re: Domena gazeta.pl

(... o zmianie domeny gazeta.pl na inna:)
> Czy naprawde nie da sie tego zrobic ? przeciez wiekszosc jest zgodna
> ze obecne usytuowanie GW jest conajmniej niesprawiedliwe :(
>
> Poza tym mysle ze lepiej zrobic trzesienie ziemi juz teraz, niz
> poczekac jeszcze troche i zrobic je na wieksza skale ?!?

Powtarzam jeszcze raz pytanie: KTO mialby to zrobic?
Widze dwoch kandydatow: 1) NASK jako "domain registry" 2) sama GW.
NASK w tej sprawie juz jakis czas temu dobitnie wypowiedzial sie na tej
liscie (w osobie Ireneusza Neski) twierdzac, ze NIE MOZE narzucac
uzytkownikowi nazwy domeny, pod ktora chce sie zarejestrowac. Innymi slowy -
sam uznal sie za nieuprawnionego w tej sprawie. Pozostaje wiec sama GW.
Myslicie ze jak ludzie z GW wymyslili sobie domene gazeta.pl to z wlasnej
woli ja zmienia?
Moim zdaniem jedyna droga bylaby taka, jak bylo z domena mtv.com. Inna
instytucja, ktora tez ma w nazwie "gazeta" musialaby uznac sie za
pokrzywdzona faktem istnienia takiej domeny i wystapic na droge sadowa.
Jak na razie nie wydaje mi sie zeby byl chetny do takiej rozroby, wiec na
zmiane domeny gazeta.pl raczej nie ma szans.
(A tak nawiasem mowiac, juz widze tych sedziow i adwokatow, ktorzy mieliby w
tej sprawie wystepowac, jak sie ucza co to jest internet ;-)))
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   sfrafa_at_cyf-kr.edu.pl, raj_at_inf.wsp.krakow.pl