Re: X serwer dla MSWindows

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Mon 17 Jul 1995 - 12:34:25 MET DST

> Date sent: Wed, 12 Jul 1995 15:02:30 +0200
> Send reply to: polip_at_man.lodz.pl
> From: chris_at_highresnmr.biophys.upenn.edu (Krzysztof Wroblewski)
> To: Multiple recipients of list <polip_at_man.lodz.pl>
> Subject: Re: Nowa lista dyskusyjna - PECET

> Powracajac do tematyki listy: czy zna ktos jakis dobry emulator
> X-terminala pod Windows lub OS/2? Moze to byc program komercyjny choc
> oczywiscie freeware mile widziane :-)
> Krzysztof Wroblewski

Przytaczam fragment z mojego artykulu z Netforum 2/95, "World Wide Web i X
Window podaja sobie rece" (przepraszam za polskie litery, mysle ze to bedzie
czytelne):

     U§ytkownicy korzystaj†cy z klient˘w WWW na PC pod kontrol†
MS-Windows nie maj† - w przeciwie¤stwie do u§ytkownik˘w komputer˘w
Unixowych - "automatycznie" zapewnionej obecnožci na swoich
komputerach X serwera, st†d te§ chc†c skorzysta z opisanych
program˘w, musz† takowy dodatkowo zainstalowa w swoim systemie.
Ja podczas swoich pr˘b korzysta’em z programu Micro X-Win firmy
StarNet Communications, kt˘rego wersja demonstracyjna dost‘pna jest
przez anonimowe ftp, np. w archiwum CICA:
ftp://ftp.cyf-kr.edu.pl/pub/mirror/win3/demo/xwindemo.zip.
Do cel˘w eksperymentalnych jest ona zupe’nie wystarczaj†ca; jej
ograniczenie polega na tym, §e jest to wersja jednostanowiskowa,
tzn. w jednej podsieci IP mo§e r˘wnoczežnie pracowa co najwy§ej
jedna kopia X-Win. Program w zasadzie nie wymaga konfiguracji -
korzysta jedynie z podstawowych parametr˘w sieciowych, kt˘re
zosta’y ju§ wczežniej skonfigurowane dla u§ywanej przez nas
biblioteki WinSock. Aby prawid’owo spe’nia funkcje X serwera,
program powinien by ca’y czas uruchomiony "w tle" podczas pracy z
klientem WWW (mo§na jego wywo’anie umiežci w grupie Autorun, czy
te§ Autostart w polskich Windows). Okienka wyžwietlane przez
aplikacje X maj† identyczn† opraw‘ graficzn† i mo§na nimi
manipulowa w identyczny spos˘b, jak okienkami "zwyk’ych"
aplikacji Windows - X-Win wykorzystuje MS-Windows jako <IT>window
managera<IT>.

Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   sfrafa_at_cyf-kr.edu.pl, raj_at_inf.wsp.krakow.pl