Re: Domena gazeta.pl

Autor: YELLKY (labe_at_helios.cto.us.edu.pl)
Data: Mon 17 Jul 1995 - 09:10:52 MET DST

Wladyslaw Majewski (boss1_at_ikp.atm.com.pl) wrote:
> Lepiej pisac o tym, co sie wie, a nie co sie wydaje.
> Byc moze w Toruniu kioski sa ubozej zaopatrzone, ale w wielu miastach
> slowo gazeta kojarzy sie raczej z prasa lokalna, ktora czesto ma to
> slowo w tytule. Jest takze "gazeta polska", "gazeta handlowa",
> "gazeta prawna" itp.
> Sa to jednak argumenty wtorne. W koncu mamy tylko jeden TamTam PSA,
> a chyba nie bylbys szczesliwy, gdyby zastrzezono uzycie slowa
> "telefon" dla tpsa?

Jest duza roznica miedzy telefon - TPSA i gazeta - GW. Szkoda, ze jej nie
widzisz. Gdy ide do kiosku i mowie "Poprosze gazete", to (w 70% przypadkow)
nikt sie mnie nie pyta "Ktora pan sobie zyczy: Wyborcza, Prawna, czy
Handlowa?" tylko od razu podaje mi GW.

> I jeszcze jedno: z Gazeta przez kilka lat scisle wspolpracowalem.
> W Gazecie pracuje wielu moich przyjaciol i znajomych.
> Nie mam zadnych osobistych powodow do czepiania sie Gazety.
> Uwazam jednak, ze pozycja najwiekszej Gazety w kraju nie upowaznia
> do przywilejow (jak gazeta to tylko Gazeta Wyb.),
> lecz tylko naklada obowiazki, np. co do warsztatowych podstaw
> sztuki i etyki dziennikarskiej i rozumienia skutkow swych dzialan.
> Dlatego powtarzajace sie na lamach Gazety przyklady konkurowania
> z "Superekspresem", "Skandalami" i "Nie" za pomoca ich wlasnej broni
> [...]

No i prosze. Uzyles 5 razy slowa "Gazeta"... Miales na mysli Wyborcza,
Prawna, Handlowa, czy Polska ?
Sorry za zgryzliwosc... :)

YELLKY

--
  Grzegorz "YELLKY" Labe         E-MAIL: YELLKY_at_stefan.cto.us.edu.pl
  ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~                 labe_at_helios.cto.us.edu.pl