Re: komercyjne sieci akademickie

Autor: Tomasz Kokowski (tommy_at_man.poznan.pl)
Data: Mon 10 Jul 1995 - 18:22:58 MET DST

>:
>Pisalem obszernie w wydaniu na Infossytem/InfoMAN. Poza tym na ten temat
>bylo z dziesiec mniejszych tekstow...
>
>O systuacji w poszczegolnych sieciach pisze stale NetWorld. U nas nie ma
>na to miejsca, a i czytelnik bylby malo zainteresowany...

 To wszystko malo jeden NetWorld. Czy malo miejsca? zawsze wydawalo mi sie, ze
gazety szukaja tematow. Czy czytelnik malo zainteresowany? Jesli mialby
to byc material stricte techniczny to pewnie i tak. Myslalem tu raczej o
czyms o charakterze popularyzatorskim.

>: Jak sie cos pisze w gazecie to trzeba najpierw "rozpracowac" temat, a nie
>: cos-tam-napisac o blizej nieokreslonych sieciach akademickich.
>:
>Dziekuje za wyjatkowo blyskowtliwe (choc blizej nieokreslone) pouczenie!

 Zadne pouczenie, ani o tym myslalem. Jak chodzilo o siec krakowska to
trzeba bylo nazwac ja z nazwiska, zadac pare pytan o cennik, przyczyny
takiej, a nie
innej sytuacji.

>: Mamy rok 1995, wole i chec skonsumowania zbudowanej infrastruktury nie tylko
>: jako akademickiej. Sprawe blokuje obecnie koniecznosc uzyskania koncesji na
>: swiadczenie uslug niepowszechnych. Blokuje nalezy tu czytac doslownie bo
>: nikt nie ma watpliwosci, ze trzeba takowa koncesje posiadac
>:
>Ale malo kto sie kwapil dotad, aby takowa uzyskac...
>(Tudziez powiedziec cos o "problemach" pod wlasnym nazwiskiem...).

 O koncesje wystapilismy i ... czekamy, a co sie nasluchalismy komentarzy
urzednikow to nasze. Gdyby mozna bylo wystapic wczesniej to nie czekalibysmy
ani tygodnia.

Protest byl, faktycznie. Zapedzilem sie - przepraszam.

>: dlaczego ... Byc moze kilka glow w ciele ustawodawczym
>: otrzasneloby sie z amoku po tak waznym glosie jakim niewatpliwie Gazeta?
>:
>Nie, nie otrzasneloby sie, bo:
> - taki, ani inny uklad mamy w Sejmie

    Uklad jest ani gorszy ani lepszy ale to juz polityka, a nie argument
merytoryczny. Wcale nie ma gwarancji, ze inny uklad sejmowy bylby lepszy.

> - taka, anie inna jest telekomunikacja w Europie

    Zmonopolizowana, a przez to zla i wyglada na to, ze jestesmy jej
niewolnikami. Mimo to nie uwazam abysmy musieli patrzec na sprawe w kategoriach
przegranych pozycji.

> - nie ma zadnej presji ze strony spoleczenstwa

    A protest???! Rozumiem, ze 500 osob " ... nie reprezentuje ..." - to juz
slyszalem.

> - nie ma zadnego lobbyngu ze strony firm

    A prywatni operatorzy scierajacy sie z TP S.A.??? A firmy chcace
swiadczyc uslugi? A firmy chcace sie wlaczyc do sieci? Faktem jest
natomiast, ze tak na
prawde to zorganizowanego lobby nie ma. A moze wlasnie gazeta mogla by stac
sie zalazkiem tego lobby?

Tomasz Kokowski
-----
Tomasz Kokowski
Administrator Uslug Sieciowych Network Services Administrator
Poznanskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe Poznan Supercomputing and
Networking Centre

Osrodek Nauki PAN tel. 528503 ext. 279,
282, 266
ul. Wieniawskiego 17/19 e-mail: tommy_at_pozman.edu.pl
61-712 Poznan tommy_at_man.poznan.pl