Re: Serwery komercyjne

Autor: Ryszard Korwin-Mikke (rmikke_at_mofnet.gov.pl)
Data: Wed 05 Jul 1995 - 12:57:33 MET DST

wojtekp_at_tch.waw.pl wrote:
 |Na poczatek male wytlumaczenie. Jestem w dosc podobnej sytuacji i sprobuje
 |odpowiedziec tak ja sie sytuacja przedstawia u mnie.

 |Wydaje mi sie ze nie ma prawnych form zabraniajacych takiego dzialania. Nie
 |mniej jednak nie podejrzewam aby ktos stosowal (ja nie stosuje) takie
 |praktyki z co najmniej kilku powodow:

 |-- zostanie zingnorowany przez innych internautow,
 |-- zostanie zmieszany z blotem (logicznie)

Sadze, ze o ile nie bedzie nahalnie wciskac kitu, nikt nie
bedzie go mieszac z blotem. Jednorazowa informacja nie jest
jeszcze reklama (no, chyba, ze malo w niej informacji, a mnostwo
slow "najlepszy", "jedyny" itd...).

 |Nie wiem jak sie do tego odnosi prawo (tzn. nie sa mi znane zadne przeciw),
 |i patrzac na kilka/set firm swiatowych (o wiekszej kulturze) sadze ze mozna
 |cos takiego stosowac.

Tez sadze, ze mozna. W koncu po to sie wykupuje konto w
internecie.

 |Uwazam ze jest to sytuacja patologiczna. Nie popieram takiego zachowania,
 |uwazam, ze podobnie jak moja firma placi za internt tak i uczelnia robi to
 |samo (rekami KBN) i w zadnym przypadku nie nalezy uczelni okradac.

O ile pan Y nie powoduje swoja poczta zaburzen w dzialaniu
uczelnianej sieci, a uczelnie placi za lacze, a nie za
generowany ruch, nie widze przeciwwskazan. Nie widze bowiem, z
czego sie te uczelnie "okrada".

 |Nie wiem. Ale myslac logicznie za czas spedzony na uczelni placi ona, wiec
 |jest to rowniez wykorzystywanie (tutaj: okradanie) uczelni. A moze sie myle?

Jak wyzej. Oczywiscie moze sie okazac, ze zaden z pracownikow
uczelni nie generuje wielkiego ruchu, ale w sumie wszyscy
czytajacy pozauczelniana poczte generuja 90% ruchu pocztowego
uczelni - w takim wypadku uczelnia moglaby wprowadzic jakies
restrykcje. Ale dopoki nie przeszkadza to w dzialalnosci
uczelni, nie widze problemu.

                                 Ryszard Mikke

A poza tym uwazam, ze nalezy obnizyc podatki

--
#include <disclaimer.h>
Powyzsze opinie NIE MUSZA byc zgodne z opiniami mojego pracodawcy.