Re: Serwery komercyjne

Autor: Wojciech Myszka (myszka_at_ldhpux.immt.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 04 Jul 1995 - 12:28:00 MET DST

4 Jul 1995, Maciek Uhlig (MU) i Piotr Pogorzelski (PP) pisali:

MU> Taka jest bowiem roznica pomiedzy Internetem a telefonem. Przeciez to
MU> wszystko zmierza do tego, aby czlowiek siedzial sobie spokojnie w
MU> domku na skraju lasu, patrzyl na terminal z okienkami i pracowal w
MU> kilkunastu miejscach jednoczesnie. Staramy sie do tego zblizac, tylko
>MU do domku i swiatlowodu do niego jakby jeszcze daleko.

---
    I chyba ta roznica sprowadza sie wlasnie do tego: dzis panstwo (z
    pieniedzy podatnikow buduje siec i funduje ja osrodkom akademickim
    za darmo (oplacajac koszty utrzymania z pieniedzy podatnika)
    Jezeli chodzi o telefony sa (dzis) budowane juz na nieco innych
    zasadach: TP SA (i inne firmy) wykladaja wlasne pieniadze (lub biora
    kredyt na _wlasne konto_) i buduja siec telefoniczna. Za jej
    uzytkowanie zdzieraja pieniadze z uzytkownikow.
    Tak, ze roznica chyba jest. Mam nadzieje, ze i w sieci ,,znormalnieje''
    i pojawia sie tam inni niz akademiccy uzytkownicy. Wowczas nie bedzie
    problemu.
    A i dzis - prosze bardzo: czemu nie zrobic grupy newsowej poswieconej
    ogloszeniom ,,komercyjnym''? Kto broni postawic *komercyjny* serwer
    www/ftp/gopher zawierajacy informacje o innych serwerach komercyjnych
    i wpisac informacje do PZS (czy Lokalnych ZS)? Jest cos takiego na
    swiecie http://www.directory.net/ i zawiera odsylacze (z mozliwoscia
    wyszukiwania) do bardzo wielu jak najbardziej komercyjnych firm...
    Ale to jest cos zupelnie innego niz wydzwanianie do mnie do domu
    (pracy) i namolne informowanie o usludze/produkcie jakiejs firmy. I
    tak samo odbiore reklamy na polipie. Choc sprawa jest juz znacznie
    prostsza na pl.internet.nowosci: tam informacje o kolejnym serwerze
    komercyjnym przyjmuje spokojnie. Jak chce to moge zajrzec, jak nie -
    moja sprawa...
    Ot, moje 3 grosze
    Pozdrowienia
    Wojtek