Re: GazWyb

Autor: Slawomir Mateuszczyk (SLAW_at_soi.riviera.pw.edu.pl)
Data: Wed 24 May 1995 - 16:35:13 MET DST

> From: labe_at_usctoux1.cto.us.edu.pl (G. YELLKY L.)

> Michal Jankowski (Michal.Jankowski_at_fuw.edu.pl) wrote:
> : >>>>> "Ireneusz" == Ireneusz Neska <irek_at_frodo.nask.org.pl> writes:
>
> : >>>>> zywiec.pl? 8-)
> : Ireneusz> To bedzie nazwa miasta.
>
> : To Gazeta Wyb. moze sie nazwac 'gazeta' a Zywiec SA. nie moze sie
> : nazwac 'zywiec'? Z jakiej racji?

    Zgodnie z konwencja Gazety Wyborczej Zywiec S.A. rownie dobrze moze
    nazywac sie "browar.pl" - krotko i od razu wiadomo co produkuje :-)
    (nie wiadomo tylko czy nie w celach edukacyjnych - browar.edu.pl ?)

    Jesli ktos upiera sie, zeby pakowac umiejscowienie geograficze do nazwy
    to trudno, niech bedzie i nazwa regionu i typ instytucji "com, edu itp."
    Bedzie dlugo, ale opisowo i latwe do zapamietania - jesli ktos chce
    krotko to niech pisze numerek IP - jest najkrotszy w przytlaczajacej
    wiekszosci przypadkow a rownie latwy do zapamietania jak udziwnione
    nazwy z mnostwem wyjatkow w zasadach ich tworzenia.

    Sposob amerykanski tworzenia nazw sprawdzil sie - nie mam problemow
    z zapamietaniem tamtejszych nazw, duzo gorzej z nazwami niemieckimi
    - bez sciagawki ani rusz. O polskich lepiej nie mowic - malo, ze kazda
    w innej konwencji to jeszcze na wszelki wypadek adresy maja po pare
    aliasow (vide ftp.cyf-kr.edu.pl - akurat taka pisownie zapamietalem)
    Jak gdzies zajrze dla przypomnienia to musze jeszcze pamietac czy ten
    alias jest na pewno do tego komputera, ktorego szukam...

    Pozdrawiam wszystkich

 Slawomir Mateuszczyk, student       E-Mail: slaw_at_soi.riviera.pw.edu.pl
 Warsaw University of Technology             Finger me for my PGP key
 Dept. of Electronic & Computer Science
 Institute of Control and Computational Engineering      *** POLAND ***
    Slaw's URL