Re: Nazewnictwo poddomen w domenie PL

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_iopan.gda.pl)
Data: Tue 23 May 1995 - 14:23:56 MET DST

KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl (Andrzej Karpinski) wrote:

>O rany, mysle ze to troche nie tak. Moim zdaniem najlepiej byloby
>przyjac w Polsce nastepujace zasady:
>1) Jesli nie ma gov, mil, com itp to znaczy ze instytucja jest edu.
>Dlaczego? Dlatego, ze tego typu adresow jest najwiecej - szkoda wiec
>bez potrzeby pisac czegos, co sie najczesciej powtarza - mozna to
>pominac (podobnie jak .us w adresach z usa) i przyjac jako domyslne.
>(czyli mamy np. golem.umcs.lublin.pl, przed pl wiadomo ze jest edu
>ktorego oczywiscie nie ma :)) ).

Nie zawsze dominowac bedzie .edu.pl. Na poczatku ktos moglby proponowac
rownie dobrze zeby domyslna [w sensie "default'] byla domena warszawska.
Zreszta tak wlasciwie bylo co do dzis widac po nazwach czesci UW, ktore
byly pierwszymi domenami w Polsce.

>2) Do reszty instytucji przypiac to com, mil, gov czy co tam jeszcze,
>a poza tym stosowac oznaczenia regionalne (maszyna.miasto.com.pl).

Za dlugie

>3) Dla kilkunastu/kilkudziesieciu najwiekszych instytucji (ciekawe,
>kto mialby okreslac ktore naleza do tych najwiekszych... moze NASK?)
>nieedukacyjnych mozna stosowac nazwy takie jak gazwyb.pl.

Wlasnie: kto?

>Czy uwazacie, ze trzymanie sie tego byloby az tak skomplikowane? Nie
>zaprzeczycie, ze od razu byloby wiadomo o co chodzi w adresie,
>jednoczesnie byloby dosc krotko i nie trzebaby zmieniac wiekszosci
>adresow w Polsce... Choc oczywiscie przez jakis czas musialyby
>funkcjonowac podwojne adresy.
>karpio

Juz tu pisalem: pod grozba fatwy najwyzszego ajatollaha nie zmieniajcie
juz istniejacych domen! Toz to jest ta slynna permanentna rewolucja
maoistow. Czy kazdy link WWW i adres emailu musi sie okresowo zmieniac
aby zycie nie bylo zbyt nudne? :-)

Poza tym mam wrazenie, ze juz ten temat walkowalismy na POLIPie jakis rok
temu. Takze bez zadnych wnioskow. Moze wznowimy dyskusje za rok? ;-)

--
Jacek Piskozub
	Institute of Oceanology PAS, Sopot, Poland