Re: Jeszcze o DNS

Autor: Rafal Maszkowski (rzm_at_dain.oso.chalmers.se)
Data: Wed 26 Apr 1995 - 23:30:07 MET DST

Ryszard Korwin-Mikke (rmikke_at_mofnet.gov.pl) wrote:
> Powiedzcie mi, o guru, skad nameserver wie, kogo pytac
> o adresy spoza swojej domeny? Tzn dla takiej domeny,
> dla ktorej on sam nie jest nameserverem?
> Nie moge tego za [...] znalezc w manualu i, jak dotychczas,
> nie udalo mi sie tego wyluskac z RFC...

Nie wiem czy masz na mysli nameserver czy resolver. Jezeli ns to z
root.cache, ale taki np. telnet uzywa resolvera. Z czym polaczy sie
resolver zalezy od pliku /etc/resolv.conf . Mozesz tez miec do
ustawienia /etc/host.conf, ktory m.in. podaje czy pytac sie najpierw
/etc/hosts czy resolvera.

R.

--
Rafal Maszkowski rzm_at_mat.uni.torun.pl     http://www.mat.uni.torun.pl/~rzm
Opinia publiczna powinna byc zaalarmowana swoim nieistnieniem - St. J. Lec