Re: Uwaga PIRAT (albo Sztukmistrz z Lublina

Autor: Maciej Otreba (motreba_at_lnx1.boa.uni.torun.pl)
Data: Mon 24 Apr 1995 - 11:51:14 MET DST

: : > : Czysty idiotyzm...

: : > Czy zechcialbys rozwinac nieco swoja wypowiedz? :-)

: : Jak mozna od kogos wymagac zrobienia czegos pozbawiajac go jednoczesnie
: : srodkow, do zrobienia tego!?

: Taaaak? Coz, to moze idz do Urzedu Skarbowego i powiedz im ze nie zaplacisz
: podatku za tamten rok bo wydales wszystkie swoje oszczednosci...

: Skoro ktos swiadomie robi cos za co grozi mu pozbawienie prawa korzystania
: z laboratorium, to jego sprawa, ale nie moze sie potem tlumaczyc przy
: zaliczaniu roku ze projektu nie zrobil bo nie mial gdzie... W koncu
: sam sie tej mozliwosci pozbawil.

: A swoja droga, mialem kiedys podobny przypadek - tez student podpadl
: i zostal pozbawiony konta a potem nie mial gdzie pisac projektu.
: Coz - poszedl do dyrektora, zlozyl uroczysta :-) obietnice ze juz
: bedzie grzeczny (na pismie!) i konto odzyskal - i faktycznie, do tej
: pory zadnych problemow z nim nie ma, znaczy sie - pomoglo. :-)

Ja znam przypadek studenta V roku bedacego jednoczesnie asystentem
stazysta, ktory w pracowni PC podmienil zawartosc standardowego batcha na
taka, ktora sformatowala HD. Oczywiscie ow prymitywny "kon trojanski"
zostal uruchomiony pozniej przez kogos innego, co kosztowalo kupe nerwow i
wyjasnien zarowno jego, jak i prowadzacego zajecia, nie liczac oczywiscie
popoludnia spedzonego przez opiekuna pracowni na odtwarzaniu zawartosci
dysku. Cud, ze nie bylo na tym HDD zadnych cennych danych ani prac
studenckich. Cala sprawa uszla facetowi na sucho, bo sprawca pochwalil sie
czynem nielicznym. Chetnie sam bym go przyskrzynil, ale na to trzeba miec
dowody, a nie przechwalki. Trudno mi sie wszakze zgodzic z opinia, ze nie
wolno kogos brutalnie pozbawic narzedzia, zwlaszcza wobec okolicznosci, ze
to on innych tego narzedzia pozbawia.

Maciej

                     | Maciej Otreba           / Internet:               |
                     | 87-116 Torun, POLAND  /	                         |
                     | Dzialowskiego 4/4    / motreba_at_boa.uni.torun.pl   |
                     | phone +48-56-485645 /http://lnx1.boa.uni.torun.pl |